Brandly360 zaprezentowało Raport: „Trendy Customer Experience. Rewolucja czy ewolucja doświadczeń Klienta?”, zawierający wyczerpującą analizę kluczowych trendów i kierunków zmian w zjawisku doświadczenia Klienta i wpływie CX na obszar zarządzania cyfrową półką (digital shelf). Diagnoza teraźniejszości, wizja przyszłości zarówno w zakresie architektury sklepów, logistyki zamówień, oferty jak i cen, a także tego, jak do zakupów podchodzą rozmaite pokolenia i płcie — to i o wiele więcej zagregowano w publikacji. Materiał współtworzą Partnerzy: Główny Patron medialny: Forbes, Mobile Institute, który odpowiada za realizację, e-Izba Gospodarki Elektronicznej (sprawująca patronat merytoryczny nad materiałem), opiniotwórcze media oraz Ekspertki i Eksperci rynku e-commerce.
Dział: Technologia i logistyka
Pod hasłem Autonomia-Relacyjność-Kompetencje 7-8 czerwca 2022 roku w Pałacu w Sulisław na Opolszczyźnie odbędą się Ogólnopolskie Warsztaty Szefów Logistyki LogDays 2022.
Rozwój e-handlu ma coraz większy wpływ na rozwój sektora nieruchomości przemysłowych. Źródła należy doszukiwać się w zmianie naszych przyzwyczajeń zakupowych – popularyzacja e-commerce zrewolucjonizowała operacje logistyczne w magazynach. To tylko czubek góry lodowej! Sprawdź, jak handel internetowy odmienia polski rynek magazynowy.
Internet jest niezwykle dynamicznym medium. Technologie rozwijają się w tak błyskawicznym tempie, że to, co jeszcze dwa lata temu było nowością, teraz jest już tylko pieśnią przeszłości. Firmy takie jak Google, Facebook, Amazon czy LinkedIn prześcigają się we wdrażaniu nowych rozwiązań. Niestety, nie można powiedzieć tego o rynku e-commerce. Dla platform sklepowych czas jakby się zatrzymał.
Zagraniczna ekspansja polskich sklepów e-commerce to fakt. Rodzimi giganci odnoszą również sukcesy na innych rynkach. Efekt skali ułatwia wejście w nowe otoczenie, ale dla mniejszych sklepów znalezienie klientów i prowadzenie zyskownej sprzedaży zagranicznej też nie jest niemożliwe. Sprawdź, na jakie pułapki uważać i jak optymalnie rozpocząć wejście na nowy rynek.
Wiele firm, nie tylko z branży e-commerce, pozyskuje swoje produkty od różnych producentów z rynków azjatyckich, dlatego też w niniejszym artykule postaramy się przybliżyć Wam przykładowy proces organizacji łańcucha dostaw od momentu pozyskania towaru w Chinach, przez transport drogowy, konsolidację, transport morski lub kolejowy do Polski, kwestie celne, transport do centrum dystrybucyjnego, fulfillment magazynowy i dostawy B2C.
Na pierwszy rzut oka dropshipping wydaje się doskonałym rozwiązaniem na prowadzenie e-biznesu. Przenosi bowiem proces wysyłki towaru na dostawcę, a właściciel sklepu de facto zajmuje się tylko obsługą klientów. W praktyce jednak dropshipping nie jest tak łatwym sposobem zarabiania pieniędzy w Internecie, jak mogłoby się wydawać.
Dzisiaj wspólnie przeniesiemy się do niedalekiej przyszłości. Zobaczymy, jak zmieniająca się technologia rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej mogą wspierać e-commerce. Obie technologie na pierwszy rzut oka wydają się mieć niewiele wspólnego z tą branżą, ale jestem przekonany, że za kilka lat staną się jej nieodłącznym elementem. E-commerce jest doskonałym środowiskiem do szybkiej adaptacji różnorakich technologii, które dopełniają ten segment rynku. AR i VR to kolejne „ofiary”.
Zmiany – dla jednych to wyzwanie, a dla innych paraliż. W e-commerce zmiany są nieuniknione. Bez rozwoju, bez aktualizacji po prostu nie nadążymy za goniącym nas otoczeniem, za konkurencją, za naszymi klientami, którzy są coraz bardziej wymagający. Jedną z ważniejszych zmian w e-commerce jest zmiana silnika napędzającego nasz biznes, czyli platformy sklepu. Przez nią komunikujemy się z naszymi klientami i pokazujemy, kim jesteśmy. Wystarczy, że czas ładowania znacząco się wydłuży i zaczynamy tracić potencjalnych klientów.
Uber Eats to aplikacja mobilna pozwalająca na wygodne zamawianie jedzenia z lokalnych restauracji prosto pod drzwi użytkownika. W swoim działaniu przypomina poniekąd… klasyczny sklep internetowy. Zamiast półek z produktami znajdziemy tu jednak bogate i różnorodne menu z tysięcy lokalnych restauracji. Wystarczy tylko kliknąć wybrane danie, by dodać je do koszyka zakupowego.
W Polsce Uber Eats działa już od 2 lat. To kolejna usługa w portfolio firmy Uber, wykorzystująca elementy ekonomii współdzielenia i łącząca ze sobą trzy grupy użytkowników: zamawiającego jedzenie, restaurację przygotowującą danie oraz dostawcę, który dowozi posiłek pod wskazany adres. Jak jednak wygląda cały ten proces, nomen omen od kuchni?
Chmura – marketingowe określenie lekarstwa na wszystkie problemy ze skalowalnością, uptime’em i wydatkami. To określenie trzeba jednak zderzyć z rzeczywistością: w świecie IT nie ma łatwych, prostych i tanich rozwiązań. Chmura publiczna nie jest magicznym obłokiem, do którego wysyłamy dane. To bardzo realna fizyczna infrastruktura należąca do określonego podmiotu. Dostawca bierze na siebie całe zarządzanie infrastrukturą fizyczną, wirtualizacją, dostępem do Internetu czy wydajnością. Klient powinien tylko płacić i być zadowolony z usług. Skąd więc wziął się cały zamęt i czemu firmy zaczynają uciekać z instalacji chmurowych? Które firmy z sektora e-commerce powinny zastanowić się nad rozwiązaniem chmurowym?
Czynników mających wpływ na bezpieczeństwo ładunku czy przesyłki w transporcie jest tak wiele, że nawet pracownicy branży transportowej, mający przecież codziennie bezpośredni kontakt z przesyłkami i ich obsługą, bardzo często nie zdają sobie sprawy z mnogości elementów wpływających na to, czy przesyłka odebrana od nadawcy dojedzie cało i bezpiecznie do odbiorcy…