Prowadzenie agencji nieruchomości nie jest proste i wymaga pamiętania o wielu rzeczach jednocześnie. Już od kilku lat na rynku dostępne są nowoczesne narzędzia IT, które wspierają specjalistów w tym zadaniu. Jeśli jesteś właścicielem biura pośrednictwa i zastanawiasz się jak zadbać o lepszą organizację, takie rozwiązania mogą być właśnie dla ciebie. Profesjonalny program komputerowy potrafi ułatwić komunikację między pracownikami i zautomatyzować wiele zadań formalnych. Odpowiednio dobrany system będzie pomagał w codziennym funkcjonowaniu firmy na wiele sposobów. Jak wybrać najlepszy?
Dział: Niezbędnik e-commerce managera
Wartość branży e-commerce w Polsce w roku 2022 wyniosła 105 miliardów złotych. Jest to ogromny tort, z którego każdy może ukroić swój niewielki kawałek, zakładając własny e-sklep. Bariery dla nowych przedsiębiorców są bardzo niskie, jednak duża konkurencja na tym rynku wymaga odpowiedniego przygotowania, by zoptymalizować działanie swojej działalności już na samym początku jej istnienia.
Działając w e-commerce dobrze wiesz, jak intensywny potrafi być IV kwartał roku. Często jest to także moment, w którym wielu przedsiębiorców żałuje braku wcześniejszej refleksji o usprawnieniu swoich procesów sprzedaży. Nie chcemy by Cię to spotkało, dlatego przychodzimy z prostym przepisem na optymalizację sklepu e-commerce (wystarczą 24h!). Wszystko dzięki… eparagonom fiskalnym.
Przemyślana strategia, wybór rynku, przygotowanie odpowiedniej oferty czy zdefiniowanie kanałów sprzedaży – to ważne zadania stojące przed firmami, które chcą zdobyć rynek e-commerce. Ale na tym nie koniec. Wisienką na torcie sukcesu jest sprawna logistyka, czyli zarządzanie procesem realizacji zamówień. Nie od dziś wiadomo, że kluczowe czynniki związane z dostawą to cena i czas. Te z kolei są piętą achillesową firm e-commerce, zwłaszcza rozwijających się i mających chrapkę na rynki zagraniczne. Rozwiązanie? Nowoczesna logistyka, czyli sieć fulfillmentowa.
Transgraniczny e-handel, czyli sprzedaż produktów lub usług klientom w innych krajach za pośrednictwem platform internetowych, coraz bardziej zyskuje na popularności. Według raportu firmy badawczej Statista rynek ten osiągnie do roku 2026 wartość 2,25 bln dol. Co więcej, w 2022 r. polski eksport towarów i usług wyniósł 343,8 mld euro, bijąc kolejny rekord i po raz pierwszy przekraczając wartość 300 mld. Boom w sektorze stanowi ogromną szansę rozwoju dla przedsiębiorstw. Co sprawia, że handel transgraniczny jest tak istotny i jakie korzyści może przynieść firmom B2B?
Handel transgraniczny business-to-business (B2B) kusi coraz więcej przedsiębiorstw. Zwiększony popyt na towary i usługi e-commerce od czasu pandemii napędza zainteresowanie, obiecując ogromne zyski. W związku z tym wyłaniają się nowe wymagania, które wywrą znaczący wpływ na e-handel B2B w 2023 roku i później. Jakie trendy pomogą merchantom dostosować się do ciągle zmieniającego się rynku i wykorzystać szansę na rozwój?
Firmy zbyt często skupiają się wyłącznie na pozyskiwaniu klientów i ignorują retencję. Dobra obsługa klienta staje się rzadkością, podczas gdy 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze wrażenia. Social Customer Care to opłacalny sposób na poprawę obsługi klienta i zwiększenie retencji.
Fulfillment e-commerce pozwala prowadzić handel w Internecie bez potrzeby inwestowania we własny magazyn czy kadrę do pakowania i wysyłki produktów. Usługi takie jak InPost Fulfillment przyspieszają też kompletowanie zamówień, zwiększając zadowolenie klientów. Jak zautomatyzować sprzedaż przy pomocy e-commerce fulfillment?
Wzrosty obrotów sklepów internetowych sięgają wartości dwucyfrowych. To wynik nieosiągalny dla sektora handlu tradycyjnego. Wzrost obrotów to również większy nacisk na usprawnienia w obszarze logistyki e-commerce. Jedną z dróg, którą wybiera część przedstawicieli sektora handlu w internecie, jest korzystanie z pomocy operatorów logistycznych, którzy opanowali zagadnienia związane z dystrybucją towarów w sposób perfekcyjny.
Czym są wiadomości transakcyjne? Jak sama nazwa wskazuje, są one związane z zamówieniem towaru czy usługi, ale mogą też dotyczyć potwierdzenia wysłania formularza. To całokształt e-maili wychodzących z systemu, mających na celu zautomatyzowanie niektórych działań biura obsługi klienta.
E-maile, które trafiają do SPAM-u, to prawdziwa udręka i poważny problem dotyczący efektywności działań firmy. Czy wiesz, jak sobie radzić z tym problemem?
Sklepy internetowe z sukcesem wykorzystują kanał mobile do wspierania sprzedaży i komunikacji z klientami. Według raportu „Komunikacja SMS w Polsce” prawie połowa Polaków chce otrzymywać oferty promocyjne za pośrednictwem SMS-ów. Jak najlepiej wykorzystać współczesne możliwości SMS marketingu? Koniecznie przeczytaj ten artykuł, by zwiększyć konwersję w swoim sklepie!