Dołącz do czytelników
Brak wyników

Niezbędnik e-commerce managera

9 listopada 2018

NR 2 (Lipiec 2018)

Interaktywność przyszłością komunikacji SMS

461

Sklepy internetowe z sukcesem wykorzystują kanał mobile do wspierania sprzedaży i komunikacji z klientami. Według raportu „Komunikacja SMS w Polsce” prawie połowa Polaków chce otrzymywać oferty promocyjne za pośrednictwem SMS-ów. Jak najlepiej wykorzystać współczesne możliwości SMS marketingu? Koniecznie przeczytaj ten artykuł, by zwiększyć konwersję w swoim sklepie!

Najszybsza droga dotarcia do klienta? SMS!

Większość wiadomości SMS odczytywana jest w ciągu 90 sekund od ich dostarczenia (dane: CTIA.org). Brzmi niewiarygodnie? Przypomnij sobie, ile czasu zajmuje to Tobie. Dodajmy do tego jeszcze wskaźnik otwieralności (open rate) na poziomie 98% i otrzymujemy perfekcyjne narzędzie do komunikacji z klientami. To m.in. dlatego SMS jest tak często wykorzystywany podczas zawiadamiania o sezonowej wyprzedaży czy obniżce cen. 
Co m.in. możesz komunikować poprzez SMS:

  • informacje transakcyjne: status dostawy, zmiana terminu dostawy,
  • informacje o akcjach promocyjnych i rabatach,
  • komunikacja ważnego wydarzenia,
  • indywidualny kod rabatowy (link śledzący),
  • wiadomości wykorzystujące scenariusze automatyzacji,
  • i wiele innych.

Poza tym warto stosować komunikację SMS, kiedy zależy Ci na szybkiej reakcji odbiorcy. Przykładowo: organizowany przez Ciebie konkurs właśnie dobiega końca? SMS przypominający, że zostały tylko 2 dni na wysłanie zgłoszenia, będzie strzałem w dziesiątkę. Nadchodzi „niehandlowa niedziela”, a w Twoim sklepie można robić zakupy bez ograniczeń? Wykorzystaj swoją przewagę. Ponadto – jeżeli teraz Twoim głównym kanałem kontaktu są mailingi – to świetna wiadomość, gdyż SMS jest ich skutecznym uzupełnieniem.

RCS na horyzoncie

Stoimy u progu rewolucji, którą jest technologia RCS – innowacyjne rozwiązanie wprowadzane we współpracy Google i operatorów komórkowych pozwalające na interaktywną komunikację z odbiorcami. Dzięki tej technologii sklepy internetowe mogą dowolnie angażować odbiorców w komunikację z wykorzystaniem m.in. rich media, interaktywnej mapy czy sugerowanych wariantów produktów. RCS już teraz podbija świat, natomiast realny termin wdrożenia go w Polsce pozostaje nieznany. Pojawiają się jednak informacje od operatorów o możliwych testach rozwiązania w przyszłym roku. Więcej na ten temat możecie przeczytać na naszym blogu: www.redlink.pl/blog.

Biedronka udowadnia, że zna się na rzeczy
Na RCS przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, ale już teraz możesz połączyć angażującą formę promocji i wyróżnić się wśród licznych materiałów konkurencji.

Kampania SMS-owa Biedronki pozwoliła firmie dotrzeć do osób, do których trudno byłoby trafić kanałem internetowym z uwagi na demograficzne czy behawioralne uwarunkowania.

SMS o powyższej treści otrzymali rankiem 10 kwietnia wszyscy klienci, którzy są zarejestrowani w programie lojalnościowym „Moja Biedronka”. Sieć dyskontów z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości przygotowała specjalną akcję, jakiej nie zrobiła dotychczas żadna sieć sklepów. Ale co w największej mierze zadecydowało o sukcesie tej kampanii?
 
Biedronka umiejętnie wykorzystała 2 możliwości:

  1. Połączenie jednego z najefektywniejszych kanałów promocji, jakim jest SMS, ze skuteczną, interaktywną treścią ukrytą pod linkiem, która pozytywnie wyróżnia się na tle reklam tekstowych. 
  2. Zamieszczenie w wiadomości linku do stworzonego w celach promocji landing page’a. Stronę specjalnie zbudowano w taki sposób, aby nic nadmiernie nie rozpraszało użytkownika przed dostrzeżeniem, a następnie wysłuchaniem komunikatu dźwiękowego.
Rys. 1. Jaki kanał komunikacji preferują Polacy. Źródło: KPMG

Lepiej niż reklama telewizyjna?

Przeprowadzenie kampanii SMS przy wykorzystaniu profesjonalnej platformy pozwala na szczegółową analizę efektów. Taka promocja to także ponadprzeciętna wartość wskaźnika CTR (współczynnik klikalności), niemożliwa do osiągnięcia reklamą innym kanałem. Zauważmy, że koszt dotarcia do wyselekcjonowanych odbiorców jest w tym przypadku znacznie niższy niż przy wykorzystaniu...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy