Brak wyników

Marketing

6 lutego 2020

CMX, czyli szansa na rozwój w branży e-commerce

0 1067

W ciągu ostatnich lat obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój branży e-commerce. Firmy wdrażają obecnie szereg strategii mających na celu ułatwienie klientowi dokonanie zakupu. To przede wszystkim łączenie kanałów sprzedaży (omnichanel) i ich wzajemne przeplatanie się (np. możliwość dokonania zwrotu towaru kupionego online w sklepie stacjonarnym). Oprócz tego dynamicznie rozwijają się nowe kanały sprzedaży: przez aplikacje mobilne (m-commerce), przy wykorzystaniu asystentów głosowych (v-commerce) czy też przez social media.

 

 

Rozwiązanie w zasięgu Twoich możliwości

Budowa skutecznego sklepu internetowego to wypadkowa wielu czynników: odpowiedniego layoutu i user interface, efektywnego SEO i marketingu oraz dobrze dobranej oferty produktowej. Popularyzacja sprzedaży online w segmencie małych i średnich sklepów wykreowała na światowym rynku dużą niszę na rozwiązania, które pomogłyby firmom poprawnie zarządzać każdym z tych obszarów.  Od 2001 r. swoje systemy zarządzania treścią rozwija Sitecore, a nieco ponad dekadę później na rynku zadebiutował Adobe Experience Manager. Wraz z tymi platformami dynamicznie rozwija się oprogramowanie służące do zarządzania treściami wewnątrz firmy, na przykład Microsoft Sharepoint. Wielu sprzedawców nie zdaje sobie sprawy z tego, że skuteczna i poprzedzona profesjonalnym audytem implementacja wspomnianych platform pozwala nawet kilkukrotnie zwiększyć obroty, a co za tym idzie- przychód sklepu. Arcyważnym elementem, który umożliwi zrozumienie skuteczności wspomnianych narzędzie jest tzw. CXM (Customer Experience Management), czyli zarządzanie doświadczeniem klienta. Do archiwum odeszły czasy, kiedy projektując witrynę internetową myślało się o konsumencie jako o kolejnym leadzie sprzedażowym, któremu za wszelką cenę trzeba pokazać całą ofertę. Nieodpowiedni dobór propozycji do potrzeb konsumenta może skutkować decyzją o zakupie u konkurencji. Dlatego też, warto postawić na indywidualne podejście do kupującego, projektując jego doświadczenie zakupowe na bazie dostępnych informacji. Chodzi o wywołanie, jak najlepszego pierwszego wrażenia, ponieważ strona główna ma zachęcić użytkownika do dalszej drogi zakupowej.

Funkcjonalności narzędzia CMX

Sklepy internetowe odwiedzane są przez osoby o różnorodnym stanie wiedzy i umiejętnościach poruszania się w sieci. Najnowsze badania Gemius wskazują, że z zakupów online korzystają obecnie po równo wszystkie grupy wiekowe, także osoby 50+, czyli tzw.” srebrzyści konsumenci”.  Naszą witrynę odwiedzą, więc zarówno „prosumenci” – osoby świadome, mające kompletną wiedzę o produkcie, jak i mniej zaawansowani użytkownicy, którzy będą potrzebowali wsparcia w wyborze odpowiedniego dla siebie artykułu z naszego portfolio. Na stronę będą także wchodziły osoby, dla których nasz sklep będzie pierwszą stycznością z zakupami online. Podział na wiek i stopień zaawansowania technologicznego to tylko dwa z wielu możliwych kryteriów podziału, jakie można zastosować do opisu kupujących, by umiejętnie zaplanować doświadczenie zakupowe. 

Zbieranie i analiza danych to pierwsza i prawdopodobnie najważniejsza funkcja narzędzi CXM. Dzięki informacjom o odwiedzinach, połączonych z analizą ruchu na stronie, specjaliści są w stanie dowiedzieć się, czego konkretne osoby szukały na naszej witrynie, co zachęciło je do zakupu, bądź wręcz przeciwnie – co sprawiło, że porzuciły koszyk. Taka wiedza pozwala na kompleksowe zaprojektowanie doświadczenia dla każdego z odwiedzających, co jest drugą niezwykle istotną funkcją narzędzi, takich jak Adobe Experience Manager. Takie działania zaczynają się już na etapie pierwszego kontaktu z klientem: mailingu, reklam kontekstowych czy też interakcji w social media.

Dla każdego coś miłego

         Niektórzy konsumenci lu...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy