Polacy kochają AdBlocki – od kilku lat utrzymujemy się w ścisłej światowej czołówce ich użytkowników. W dobie blokowania reklam marketerzy coraz chętniej zerkają w kierunku content marketingu. Treść – zwłaszcza w dobie globalnej pandemii – pozwala oderwać się od codzienności.
Dział: Marketing
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym jest i jakie znaczenie ma komunikacja wizualna
- Jakie są zasady budowania cyfrowej komunikacji wizualnej
- Czym jest zjawisko unbundling
Jakie wyzwania stoją przed polskimi e-sklepami na początku 2020 roku? Pytamy o to Jacka Zientkiewicza, dyrektora od spraw rozwoju w sklepach internetowych Shoper.
TUTAJ DOWIESZ SIĘ:
Jak robić konkretne pieniądze prowadząc kanał na YouTube ?
Co to jest Evergreen content ?
Jak wybrać nisze dla Twojego kanału ?
Jakie filmy na YouTubie najlepiej tworzyć ?
W ciągu ostatnich lat obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój branży e-commerce. Firmy wdrażają obecnie szereg strategii mających na celu ułatwienie klientowi dokonanie zakupu. To przede wszystkim łączenie kanałów sprzedaży (omnichanel) i ich wzajemne przeplatanie się (np. możliwość dokonania zwrotu towaru kupionego online w sklepie stacjonarnym). Oprócz tego dynamicznie rozwijają się nowe kanały sprzedaży: przez aplikacje mobilne (m-commerce), przy wykorzystaniu asystentów głosowych (v-commerce) czy też przez social media.
Omnichannel to ciągłość doświadczenia zakupowego czy też doświadczenia z marką zachowana pomiędzy wieloma touchpointami. Definicja Frosta i Sullivana zdaje się bardziej trafna niż dosłowne tłumaczenie „omni” jako „wszystkie”, bo nie chodzi tu o połączenie bezwzględnie wszystkich dostępnych punktów styku, ale o zaprojektowanie ścieżki i doświadczenia użytkownika w sposób dla niego optymalny, a przy tym możliwy do wdrożenia i mający jakiekolwiek uzasadnienie kosztowe.
Pewnie nieraz zadawałeś sobie pytanie: jak stworzyć wyrazistą markę i sprawić, by klienci pokochali Twój sklep? Pierwsza odpowiedź brzmi: „To zależy!”. Od czego? „Od kategorii, sytuacji rynkowej, docelowych grup konsumenckich czy produktu lub usługi, której marką masz zarządzać”. Co jednak zrobić, żeby konsumenci Cię pokochali, a sprzedaż szybowała w górę bez kampanii reklamowych? Trzeba być pierwszym, najlepszym i autentycznym.
Na przestrzeni lat Pinterest z prostego narzędzia do dzielenia się pomysłami znalezionymi w internecie zmienił się w coś znacznie większego – w globalną, wirtualną tablicę inspiracji. Nie jest też typowym medium społecznościowym.