Dołącz do czytelników
Brak wyników

Marketing , Technologia , Otwarty dostęp

12 lutego 2020

3 WSKAZÓWKI, JAK ZARABIAĆ NA YOUTUBE

77

TUTAJ DOWIESZ SIĘ:

Jak robić konkretne pieniądze prowadząc kanał na YouTube ?

Co to jest Evergreen content ?

Jak wybrać nisze dla Twojego kanału ?

Jakie filmy na YouTubie najlepiej tworzyć ?

Nie musisz powielać sukcesu Friza, Blowka, Stuu czy Rezigiusza, aby zarabiać dobre pieniądze na Youtubie. Nie musisz mieć humoru Wojtka Drewniaka czy wiedzy Radosława Kotarskiego. Zapewne nie słyszałeś nigdy o moich kanałach, a mimo to chyba się zgodzisz, że ponad 50 000 zł, jakie zarabiam na Youtubie miesiąc w miesiąc (z samych reklam) to dobry zarobek.

Kanałów takich, jak moje są na Youtubie tysiące. Niepozorne, średniej wielkości, nieznane, a ludzie którzy za nimi stoją są zupełnie anonimowi. Mimo to, te kanały generują miliony wizyt i dziesiątki tysięcy złotych każdego miesiąca. Sukces na YT nie bierze się z super pomysłu czy talentu. Moim zdaniem jest wynikiem trzymania się kilku podstawowych zasad konsekwentnie i wystarczająco długo. Dzisiaj zdradzę Ci trzy wskazówki, co możesz robić, aby dobrze zarabiać na Youtubie.

Stosuj Evergreen content  

To wiecznie żywa i ponadczasowa treść, która wygeneruje ruch na Twoim kanale przez lata. Twórz filmy, które zawierają ponadczasowe informacje, porady lub wskazówki. Taki content będzie przydatny dla użytkowników, pomimo upływu czasu.

Za przykład Evergreen content może tutaj posłużyć kanał Wheel with it. Szymon, założyciel kanału, przedstawia między innymi historie marek różnych samochodów. Możecie obejrzeć serię odcinków na temat pasjonatów motoryzacji oraz ich niezwykłych samochodów. Trzeba przyznać, że ludzi zawsze interesowała, interesuje i będzie interesować motoryzacja. Każdy z nas zna chociaż jednego pasjonata lub pasjonatkę czterech kółek.

Podstawowym odróżnieniem Evergreen content od treści o charakterze tymczasowym jest zdolność przyciągania wejść na stronę. Filmy przedstawiające aktualną ofertę lub nagrywane pod wpływem trendów przyniosą Ci duży ruch jedynie w krótkim okresie po publikacji. W przeciwieństwie od tego, Evergreen content jest w stanie przez bardzo długi czas zaspokoić potrzeby użytkowników.

Przykład:

Dobrym przykładem Evergreen contentu jest składanka piosenek dla dzieci z takimi ponadczasowymi przebojami, jak stary niedźwiedź mocno śpi czy jedzie pociąg z daleka. Te piosenki zamieściłem na moim kanale LULANKO w maju 2016 roku. Pomimo wzlotów i spadków nieprzerwanie dla mnie zarabiają. Do dzisiaj generują mi ponad 3000 wizyt dziennie i zarabiają ponad 2,75 USD za każde 1000 wyświetleń. Film nie zawsze jest na wyżynach swoich możliwości, ale nigdy nie spada blisko zera (nie licząc chwilowych problemów z Youtubem co widać na screenie). Przynosi zysk i to jest w Evergreen content najpiękniejsze.

Evergreen content to sposób aby na swojej treści zarabiać zawsze. Dzień w dzień, nawet po latach od  publikacji filmu

Przykłady treści szybko dezaktualizujących się:

- Artykuły newsowe

- Reportaże i felietony odnoszące się do obecnej sytuacji

- Trendy w modzie, przemyśle, technologii itp.

- Opisy dezaktualizujących się produktów

- Statystyki  

Przykłady nieśmiertelnych treści to: 

- Poradniki

- Recenzje produktów o długiej żywotności

- Listy i wskazówki, np. 5 sposobów na…

- Porównania i rankingi

- Case study

- Historia, np. omówienie postaci i wydarzeń historycznych

 2. Załóż kanał w niszy                 

Prawdopodobnie wydaje Ci się, iż najlepiej założyć kanał, który zainteresuje szerokie grono odbiorców. Dzięki temu wyświetlenia filmu po kilku dniach poszybują do tysięcy, potem milionów. Niestety możesz się rozczarować. Pamiętaj, YouTube jest ogromny! Zawiera mnóstwo kanałów, tworzą go miliony twórców, a oglądają ludzie z całego świata. Zastanawiasz się więc jak wyróżnić się na tle innych twórców?  POSTAW NA NISZĘ. Pomyśl o założeniu kanału i dodawaniu contentu dla mniejszego grona odbiorców. Może przynieść Ci to większe zainteresowanie, niż jesteś w stanie sobie wyobrazić J

Spora część twórców odniosła duży sukces tworząc niszowe filmy dla niszowych odbiorców. Świetnym przykładem może być kanał Baniak Baniaka. Jego twórca w swoich filmach prowadzi sesję RPG (z ang. role-playing game, znane w Polsce jako ,,gry wyobraźni’’) ze znanymi osobami. Wybrał niszowych odbiorców, ale co widać po wyświetleniach – to mu się opłaciło.

Materiał niszowy ma mniejsze zasięgi, jednak jest wart więcej dla reklamodawców, a przez to jest lepiej płatny również dla Ciebie.

Strategia niszowa pomoże Ci uzyskać większą liczbę widzów z mniejszej widowni. Niszowe kanały są poszukiwane przez reklamodawców, którzy są w stanie zapłacić dużo więcej za reklamę, aby dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, na której najbardziej im zależy.

Przykład:

Sam jestem właścicielem niszowego biznesu. Firmy, która specjalizuje się sprzedażą profesjonalnych produktów do przedłużania rzęs. Prowadzimy szkolenia na terenie całej Polski oraz w Europie. Moją grupą docelową są kosmetyczki, a dokładniej stylistki rzęs. Czy zapłaciłbym duże pieniądze za reklamę moich produktów lub szkoleń na kanale o podróżach, kuchni, czy kursie tańca? Nie miałoby to większego sensu. Natomiast gdybym mógł reklamować się na kanale skierowanym stricte do kosmetyczek, a jeszcze lepiej do stylistek rzęs, to byłbym w stanie zapłacić konkretne pieniądze za taką reklamę. Dlaczego? To proste - tam jest mój klient, moja grupa docelowa.

Podsumowując, jeżeli zastanawiasz się nad założeniem dwutysięcznego kanału gamingowego, kosmetycznego, podróżniczego, czy modowego – zatrzymaj się na moment. Kanałów o takiej tematyce jest po prostu mnóstwo. Wybicie się wśród tak gigantycznej konkurencji będzie naprawdę bardzo trudne. Dlatego pomyśl niesztampowo, wyjdź poza ramy, a sukces będzie bliżej Ciebie!

3. Twórz długie filmy

Zastanawiasz się czy warto tworzyć dłuższe filmy? Moja odpowiedź brzmi TAK! Długie filmy przede wszystkim wygenerują dla Ciebie długi czas oglądania. Dzięki temu YouTube zauważy, że przyciągasz uwagę widza na długo, a dzięki Tobie użytkownik spędza więcej czasu w serwisie. Dlatego będzie Cię wyżej pozycjonował, a w konsekwencji zdobędziesz większą popularność.

Dłuższy film przyciąga uwagę widza na dłużej, dzięki czemu świetnie podbija się Twój czas oglądania i YouTube wyżej Cię pozycjonuje. Poza tym w dłuższym filmie możesz zamieścić więcej reklam.

Doskonałym przykładem kanału, który dodaje długie treści, jest mój kanał z muzyką relaksacyjną „Golden Sunset Relaxing Meditation Music”. Tworzymy muzykę od 1 do 3 godzin. Dlaczego? Powód jest prosty, ludzie często puszczają sobie naszą muzykę podczas snu, pracy czy dłuższych sesji medytacji.

Dlatego bardzo ważne jest poznanie Twoich odbiorców. Musisz wczuć się w ich potrzeby i względem tego dopasować długość filmu. Pamiętaj, im dłuższy film tym więcej reklam możesz w nim zamieścić, a co za tym idzie wygenerujesz większy zysk. Długie filmiki dają Ci możliwość ustawiania reklam nie tylko na początku i na końcu filmu ale także w środku. Dzięki temu twórca kanału otrzyma większe przychody, a przecież o to właśnie chodzi ;).

Długość filmu zawsze dopasuj pod swój content. Jeżeli np. recenzujesz kosmetyk, książkę itp. to 20-30 minutowy filmik będzie już długi. Jeżeli tworzysz kanał z muzyką relaksacyjną to warto, aby filmy trwały co najmniej godzinę. Pomyśl sam, ktoś włączy muzykę relaksacyjną na 10-15 minut? Raczej nie. Dodając tak krótki film z muzyką relaksacyjną, do snu, do medytacji sam podkładasz sobie kłodę pod nogi. Prawdopodobnie po zakończeniu widz włączy inny, dłuższy film.

Youtube chce zmaksymalizować czas jaki użytkownicy w nim spędzają. Jeśli widzi, że Twoje filmy przykuwają uwagę odbiorcy na dłużej, wyżej Cię pozycjonuje. A im wyżej Cię pozycjonuje tym bardziej jesteś popularny i tym większy zysk generujesz.

 

Przypisy