Dołącz do czytelników
Brak wyników

Obsługa klienta

11 maja 2020

Poznaj 7 wskazówek, jak pozyskać opinie online

105

Już wieki temu prekursorzy sprzedaży doskonale zdawali sobie sprawę, że w osiągnięciu sukcesu mogą pomóc opinie zadowolonych klientów. Co prawda rozwój technologii, w tym internetu, sporo namieszał w handlu, jednak tej zasady nie zmienił. Wręcz przeciwnie - ponieważ nie można obejrzeć produktu przed dokonaniem zakupu, to opinie innych nabywców mogą być kluczowe w podjęciu decyzji.

Wg Spiegel Research Center niemal 95% kupujących czyta opinie innych, nim dokona zakupu. Dotyczy to zarówno sklepu, jak i oferowanych w nim produktów. Opinie klientów stanowią swego rodzaju społeczny dowód na to, w jaki sposób dany biznes prosperuje. Według 80% właścicieli sklepów internetowych Shoper opinie kupujących to element, który najbardziej wpływa na wiarygodność marki na rynku. W komentarzach można znaleźć cenne informacje i wskazówki dotyczące sklepu i jego oferty. To także cenne zaplecze dla e-biznesu, ponieważ ma bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe kolejnych osób.

Jak pozyskiwać opinie? Oto siedem wskazówek:

1. Prosty proces dodawania opinii

Warto przygotować krótki formularz i określić w nim oczekiwania wobec kupującego (prośbę o opinię). Pomocne będzie zadanie konkretnego pytania - tak by uzyskać wartościową odpowiedź, możliwą do wykorzystania na stronie sklepu. Dobrze jest również zamieścić linki do produktów, które dany klient kupił (jeśli także podlegają ocenie).

2. Miejsce gromadzenia opinii

Właściciel sklepu powinien zatroszczyć się o to, by opinie były dodane we właściwych miejscach. Warto je wskazać klientowi, np. wysyłając link do opinii w Google lub zewnętrznego serwisu, który je gromadzi.

3. Grafika w opiniach

Nie tylko tekst ma znaczenie. Na popularności zyskują także inne formy wyrażania opinii. Zdjęcia czy filmy będą bardziej angażujące, zwiększą też wiarygodność. Sprawdzą się szczególnie w branżach takich, jak moda czy home and decor.

4. Wyróżniki dla sklepu

Dobrze jest wprowadzić element zaskoczenia w relacji z klientem, coś, co ma szansę być pozytywnie odebrane i stać się elementem, którym warto się podzielić w sieci. Drobiazg, jak karteczka z podziękowaniem za zakup z np. wskazówkami, jak o dany produkt dbać lub zwyczajne życzenia “Miłego dnia”.

5. Testerzy i influencerzy

W niektórych przypadkach warto zaprosić wybrane osoby do testów, by pozyskać recenzję lub opinię. Ta metoda nie zawsze się sprawdzi, może też okazać się kosztowna - niemniej fajnie przygotowany materiał przyciągnie innych na zakupy. Tu też należy pamiętać, że zawsze istnieje ryzyko otrzymania negatywnego komentarza.

6. Nagroda dla zaangażowanych

Aby zaktywizować klienta do działania i zachęcić do podzielenia się swoim doświadczeniem zakupowym, można wprowadzić jakąś formę nagradzania - np. rabat na zakupy z określonym ter...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy