Brak wyników

Marketing automation w e-commerce

5 grudnia 2023

Wygodne zakupy dla każdego! Nowe rozwiązanie spółki Shop&Free usprawni sprzedaż w placówkach handlowych i wspomoże e-commerce

0 458

Shop&Free, startup wspomagający sprzedaż samoobsługową oraz internetową, wchodzi na polski rynek! To innowacyjne rozwiązanie pozwoli na zautomatyzowanie procesu sprzedaży w polskich placówkach handlowych poprzez kompaktowe kasy samoobsługowe oraz intuicyjną aplikację mobilną.

Shop&Free to system stworzony w odpowiedzi na potrzeby sklepów stacjonarnych chcących usprawnić sprzedaż samoobsługową i poszerzyć swoją działalność o sklep internetowy. Innowacyjne rozwiązanie pozwala na całkowitą rezygnację z kas fiskalnych i terminali płatniczych. Oferowane przez Shop&Free kasy samoobsługowe, składające się wyłącznie z ekranu dotykowego, skanera oraz wagi legalizowanej, umożliwią szybsze oraz bardziej wygodne zakupy. W celu zrealizowania transakcji klienci skanują kod QR znajdujący się na kasie samoobsługowej i za pomocą aplikacji opłacają swoje zakupy. Rachunek wystawiany jest drogą elektroniczną, co sprawia, że w porównaniu do innych urządzeń tego typu, rozwiązanie jest  bardziej ekologiczne i przyjazne dla środowiska.

Za sprawą  proponowanego przez Shop&Free rozwiązania, właściciele sklepów nie będą musieli delegować asystentów sprzedaży, klienci zostaną zidentyfikowani przez system, a proces zakupów zostanie zarejestrowany. To może w znacznej mierze usprawnić samo funkcjonowanie sklepu i odpowiedzieć na problem związany z niedoborem pracowników. Według raportu opracowanego przez PARP w pierwszym półroczu 2023 roku 20% wszystkich ogłoszeń o pracę stanowiły właśnie te poszukujące pracowników na stanowisko kasjera - sprzedawcy, a w 2022 całoroczny procent wynosił 25%, co wskazuje na to, iż to zapotrzebowanie stale rośnie. Rozwiązanie ograniczy również liczbę kradzieży, które, jak wskazuje raport Efficient Consumer Response, dotyczą aż 31% wszystkich transakcji wykonanych przez klientów samodzielnie. Ogromne koszta inwestycji w rozwój samoobsługi również przestaną stanowić problem - opcja oferowana przez nową markę jest tańsza i wygodniejsza.

Podobna sytuacja prezentuje się w przypadku sprzedaży internetowej. Produkt pozwala stworzyć market place przy ograniczonym budżecie - placówka nie ponosi dodatkowych kosztów inwestycyjnych, utrzymania spójności oraz infrastruktury informatycznej. Dzięki temu nawet małe lokalne sklepy mogą z niego skorzystać i poszerzyć zakres swoich usług. Klienci będą mogli zrobić zakupy bez wychodzenia z domu, które zostaną dostarczone pod wskazany adres albo przygotowane do odbioru o godzinie określonej przez użytkownika w aplikacji.

Shop&Free niesie ze sobą wiele korzyści pozwalających usprawnić i zautomatyzować sprzedaż samoobsługową oraz internetową. Placówki handlowe otrzymają rozwiązanie ułatwiające ich klientom proces zakupowy oraz pozwalające na większą kontrolę, w tym ograniczenie kradzieży, bez konieczności zatrudnienia dodatkowych asystentów sprzedaży. Nowy system jest odpowiedzią na potrzeby sklepów stacjonarnych chcących rozwijać się bez wielkich inwestycji.

Przypisy