Brak wyników

Marketing i PR

31 października 2019

NR 8 (Październik 2019)

Gazetka promocyjna online jako wsparcie konwersji w sprzedaży online

0 1422

Skuteczne zwiększanie konwersji w e-sklepie to wyzwanie, przed którym stoi każda firma. Sporym ułatwieniem w osiągnięciu tego celu jest korzystanie z wielofunkcyjnych rozwiązań wspierających sprzedaż. Jednym z takich narzędzi jest gazetka promocyjna online, która zapewnia spójność i aktualność promocji, jednocześnie dostarczając sporo informacji na temat zachowań zakupowych klientów.

Gazetka promocyjna online to narzędzie, które przenosi ofertę z tradycyjnej gazetki promocyjnej do jej wersji online. Możemy w szybki i prosty sposób budować gazetki promocyjne oparte 
na gotowych lub opracowanych indywidualnie szablonach graficznych z predefiniowanymi modułami, a następnie prezentuje je na ekranie dowolnego urządzenia. Dzięki wykorzystaniu do ich tworzenia popularnej technologii hybrydowej React Native, znacznie, bo aż do 50%, skraca się czas i koszt wdrożenia rozwiązania w sklepie internetowym. Dodatkowo technologia ta umożliwia generowanie aplikacji w oparciu o jeden kod źródłowy, co zapewnia spójność komunikacji i oferty we wszystkich kanałach online. 
Wszystkie te funkcjonalności umożliwiają precyzyjne określenie zainteresowań klientów oraz ich segmentację, a w konsekwencji dokładne poznanie ich charakterystyki i zachowań zakupowych. Ponadto funkcjonalności gazetki pozwalają wytypować produkty wzbudzające największe zainteresowanie i tym samym budować skuteczne działania marketingowe. Rozwiązanie pomaga również analizować zachowania osób, korzystających z gazetki po to, by dopasować odpowiednie produkty promocyjne oraz generować kampanię do odbiorców kupujących wybrane grupy produktowe. Powyższe udogodnienia przekładają się również na łatwiejsze określenie i analizę najlepiej sprzedających się kategorii, marek i poszczególnych produktów czy weryfikację trendów oraz wielkości sprzedaży wybranych kategorii produktowych w czasie. 
Przydatną funkcją gazetki online jest też planer kampanii, pomagający tworzyć listę przygotowanych gazetek, które mają zostać uruchomione w określonym momencie wraz z listą kanałów marketingowych, za pośrednictwem których mają być udostępniane. 

Zalety korzystania z tego narzędzia:

  • Integracja z istniejącym rozwiązaniem e-commerce przez umieszczenie w serwisie www i aplikacji mobilnej. 
  • Prezentacja produktów w dowolnym układzie graficznym z możliwością dodania ich do koszyka zakupowego. 
  • Dowolne osadzenie hotpointów na produktach w gazetce, a w efekcie możliwość prezentacji dodatkowych danych o produkcie. 
  • Przedstawienie za pomocą wideo, animacji bądź tekstu rozszerzonych informacji o produkcie. 
  • Umieszczenie na stronach gazetki elementów interaktywnych, wzmacniających przekaz reklamowy. 
  • Zasilanie narzędzi marketing automation danymi pozyskanymi z zachowań użytkowników gazetki. 
  • Proste zarządzanie produktami oraz danymi analitycznymi, które prezentowane są w intuicyjnym panelu użytkownika.

Wybrane funkcjonalności 

  1. Rozszerzone informacje produktowe 
    W gazetce promocyjnej online przedstawiane są rozszerzone informacje produktowe, uzupełnione o materiały wideo, zdjęcia oraz dowolnej długości tekst. Produkty umożliwiają osadzenie hotpointów, kierujących do dowolnych materiałów oraz odnośników wskazanych miejsc w serwisie bądź aplikacji. Jednocześnie integracja z API transakcyjnym pozwala na natychmiastowe dodanie produktu do koszyka, z opcją zwiększenia wartości o produkty uzupełniające, prezentowane w gazetce lub koszyku zakupowym. 
  2. Inteligentne rekomendacje
    Gazetka promocyjna online dostarcza również cennych informacji na temat preferencji zakupowych klientów. Otrzymując informacje na temat przeglądanych przez nich produktów, możemy wnioskować o prawdopodobieństwie dokonania zakupu konkretnego towaru, a następnie zaproponować klientom produkt najbardziej odpowiadający ich potrzebom. Jest to możliwe dzięki konkretnym funkcjonalnościom, do których należy możliwość dodania produktów z rozszerzonymi informacjami, bloczków z rekomendacjami w sklepie internetowym oraz reklam przedstawionych w postaci graficznej, tekstowej lub wideo. 
  3. Spójny wygląd 
    Klienci na ogół korzystają z wielu urządzeń oraz systemów operacyjnych. W celu zapewnienia spójnych odczuć klientów we wszystkich kanałach konieczna jest prezentacja jednolitych oraz aktualnych gazetek promocyjnych. 
    Realizacja tego założenia będzie możliwa, jeśli zapewnimy klientom pełną funkcjonalność gazetek promocyjnych na dowolnym urządzeniu i w ramach dowolnej aplikacji. Dzięki temu gazetka promocyjna ułatwia dokonywanie zakupów online, a w efekcie budowanie trwałych i długofalowych relacji z klientami. Poprawia również skuteczność sprzedaży, co jest możliwe dzięki dotarciu do klientów z promocją w odpowiednim czasie. Ponadto zwiększa efektywność komunikacji z klientami dzięki lepszemu rozpoznaniu ich potrzeb oraz sposobu korzystania z kanałów komunikacji. 

Realny wpływ na sprzedaż w e-biznesie 

Skuteczna sprzedaż w świecie e-commerce jest uwarunkowana dużą liczbą zmie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy