Dział: Prawo

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Audyt e-sklepu przed transakcją – praktyczne wskazówki prawnika

Tylko dobrze przeprowadzony audyt sklepu internetowego daje pewność, że przejmujesz wartościowy biznes i nie narażasz się na ryzyko wynikające z zaniedbań poprzedników. Artykuł prezentuje najważniejsze kwestie, na które należy zwrócić uwagę podczas przeprowadzania audytu prawnego sklepu internetowego przed zakupem udziałów (akcji) w spółce prowadzącej taką działalność lub przed nabyciem wyodrębnionej części przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej

Spory z konsumentem – jak ich unikać, jak je rozwiązywać?

Jako przedsiębiorca działający w sektorze e-commerce, zawsze powinieneś liczyć się z możliwością wdania się w spór ze swoim klientem (najczęściej będącym konsumentem). Przyczyny takich konfliktów są rozmaite i nie zawsze zależą od Twojego profesjonalizmu lub rzetelności – mogą bowiem wynikać z zaniedbań osób trzecich lub z postępowania klienta. W pewnych sytuacjach sporu nie da się uniknąć, dlatego powinieneś mieć świadomość, że jego rozwiązania można szukać nie tylko przed sądem. Do załatwienia sprawy wystarczy często rozmowa z klientem lub prawidłowe rozpatrzenie jego reklamacji, a gdy samodzielnie nie jesteście w stanie dojść do porozumienia – mediacja lub arbitraż.

Czytaj więcej

Jak poprawnie skonstruować regulamin sklepu internetowego?

Jeżeli zadajesz sobie pytanie, czy prowadząc sklep internetowy musisz określić jego regulamin, odpowiedź jest oczywista – musisz. Nie jest to jednak bezsensowny obowiązek, gdyż dobrze sporządzony regulamin stanowi narzędzie przydatne w toku działalności, a także zabezpieczające Twoje interesy w relacjach z klientem. Z kolei źle napisany regulamin może stanowić prawdziwą bombę z opóźnionym zapłonem, która eksploduje w najmniej dogodnym momencie.

Czytaj więcej