Dołącz do czytelników
Brak wyników

Niezbędnik e-commerce Managera

9 listopada 2018

NR 2 (Lipiec 2018)

PRZELEWY24: Jeden klik i kupione

0 12

Firmy funkcjonujące na współczesnym rynku stoją przed szeregiem wyzwań wynikających z dynamicznych zmian zachodzących w XXI w., a digitalizacja światowej gospodarki, gwałtowny postęp technologiczny i postępujący rozwój rynku e-commerce to tylko część z nich. Nieograniczony dostęp do sieci, a co za tym idzie do informacji redefiniuje oczekiwania konsumentów, winduje ich wymagania, a rodzimym przedsiębiorcom otwiera wachlarz możliwości komunikacyjnych, wizerunkowych i sprzedażowych.

Prognozy specjalistów branży e-commerce jednoznacznie wskazują, że prowadzenie sklepu internetowego na równi z tradycyjnym to strategiczne słuszna i intratna decyzja, która docelowo zapewnia przedsiębiorcy nie tylko wizerunkowe, ale i finansowe korzyści. Idąc dalej, w odpowiedzi na trendy rynku i oczekiwania coraz bardziej technologicznie zorientowanych i wymagających klientów handel detaliczny powinien otworzyć się na innowacje i obok sklepu internetowego wdrożyć rozwiązania mobilne. Z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Omnicommerce w Polsce 2018”, przygotowanego we współpracy z Przelewy24, wynika bowiem, że w sieci kupuje ponad połowa, bo aż 51%, internautów, a 66% z nich robi zakupy mobilne. Na przestrzeni ostatnich lat Polacy coraz bardziej świadomie i dojrzale wykorzystują potencjał swoich urządzeń mobilnych i chętnie czerpią z proponowanych im technologicznych rozwiązań.

Najczęściej wskazywanymi przez konsumentów niedogodnościami związanymi z korzystaniem  z urządzeń mobilnych podczas e-zakupów są niewygodne formularze zakupowe w aplikacjach oraz niedostosowanie stron do urządzeń mobilnych. Klient oczekuje także, aby każda transakcja przebiegała w sposób prosty, intuicyjny i szybki, w związku z czym każdy operator powinien mieć na celu ograniczenie liczby kroków, jakie  trzeba pokonać w procesie zakupowym. Nie dziwi zatem skala rozwoju i stałe poszerzanie wachlarza ofertowego o metody oparte na idei jednego kliknięcia. Dzięki dostępnym w Przelewy24 płatnościom: OneClick, Visa Checkout, MasterPass, BLIK czy Google Pay kupujący nie musi każdorazowo uzupełniać swoich danych osobowych czy danych karty. Wysoki poziom dywersyfikacji narzędzi płatniczych jest wynikiem konieczności absolutnego dopasowania się do preferencji klienta, który zawsze wybierze najwygodniejszą dla siebie formę dokonania zakupu.

Płatności jednoklikowe doskonale wpisują się w trend migracji handlu do sieci i znajdują zastosowanie nie tylko na desktopie, ale i na ekranie smartfona.

Analiza obserwacji zachowań konsumenckich potwierdza, iż priorytetem każdego sprzedawcy, świadomego aktualnych trendów i obecności aktywnej konkurencji, powinno stać się maksymalne uproszczenie procesu zakupowego na swojej stronie webowej i w środowisku mobilnym. Uniemożliwienie współczesnemu klientowi czerpania korzyści z udogodnień technicznych byłoby ze strony właściciela serwisu niczym innym jak biznesowym strzałem w kolano.
Strategia ta wpisuje się w zasadę win-win, wedle której korzyść klienta przekłada się na korzyść sprzedawcy. Powszechność stosowania nowoczesnych rozwiązań sukcesywnie i skutecznie spycha na dalszy plan te serwisy, które opierają się podążaniu za trendami. 

Przypisy