Dołącz do czytelników
Brak wyników

Niezbędnik e-commerce Managera

9 listopada 2018

NR 1 (Kwiecień 2018)

Jakie strategie rozwoju muszą przyjmować przewoźnicy, aby obsługiwać dynamiczny sektor e-commerce?

0 7

Wartość rynku e-commerce w Polsce oceniana jest na ok. 50 mld zł przy stałej tendencji wzrostowej ocenianej na 20%-25% rok do roku. W sieci handlują już wszyscy – od gigantów po pojedynczych internautów. Ocenia się, że zakupów online w Polsce dokonuje więcej niż co drugi internauta, czyli może być to około 18 milionów osób.

E-commerce w Polsce to około 5% handlu detalicznego – dlatego rzeczą naturalną jest to, że rośnie również popyt na usługi logistyczne dedykowane obsłudze tego sektora. To zaś oznacza konieczność rozwoju po stronie operatorów logistycznych i rozwoju całego sektora usług KEP. Dynamiczny rozwój branży e-commerce powoduje, że strategiczne decyzje w zakresie obsługi e-handlu nie dokonują się już więc na zasadzie: obsługujemy ten sektor czy z niego rezygnujemy, ale: jakich zmian i inwestycji musimy dokonać w firmie, jak bardzo musi się nasza firma zmienić, aby właściwie obsłużyć klientów i odbiorców z sektora e-commerce. 

Ten segment rynku stał się bardzo wymagający, a firmy obsługujące go muszą nauczyć się działać – przy takiej dynamice rozwoju – w zupełnie innej skali niż jeszcze kilka lat temu. 

Obsługa klientów e-commerce przestała być już jedynie dostawą do klientów prywatnych, gdzie chodzi głównie o czas dostawy i zastanie odbiorcy w domu.

Firma Geis, która na rynek polski weszła dopiero w roku 2015, bardzo szybko zorientowała się w rosnących wymaganiach sektora e-commerce w Polsce. Przez ten czas inwestowała i nadal mocno inwestuje – zarówno w sieć dystrybucyjną (terminale, indywidualne punkty odbioru), tak aby być jak najbliżej klienta,  ale również w odpowiednio dostosowane rozwiązania IT (integrujące z nadawcami towarów), systemy awizacji dostaw, rozliczania pobrań, zwrotów towarów, obsługi posprzedażowej (zarówno nadawcy, jak i odbiorcy towaru) itd. Obecnie firma Geis jest w pełni gotowa do profesjonalnej obsługi zleceń e-commerce na rynku polskim, i bacznie przygląda się na co dzień wciąż rosnącym wymaganiom tego rynku, i pojawiającym się jego nowym potrzebom, tak aby zawsze móc zaoferować klientom i ich odbiorcom nowoczesne usługi w wysokiej jakości. 

Przypisy