Dołącz do czytelników
Brak wyników

Niezbędnik e-commerce Managera

9 listopada 2018

NR 2 (Lipiec 2018)

Jak racjonalizować wydatki przeznaczone na logistykę?

0 5

Przestrzeń magazynowa, zasoby techniczne i kadra – to trzy główne składniki kosztów, które ponosisz w związku z logistyką e-sklepu. Gdyby ktoś chciał je ograniczyć nawet o 40%, równocześnie gwarantując Ci, że zorganizuje procesy logistyczne w taki sposób, że na końcu zobaczysz swojego usatysfakcjonowanego klienta, a zgubiona przesyłka nie spędzałaby snu z Twoich powiek – jaka byłaby Twoja reakcja?

Szczegółowa kontrola jakościowa i ilościowa przyjmowanego towaru, wprowadzenie do systemu informatycznej ewidencji zasobów magazynowych (WMS) umożliwiające śledzenie ruchu towaru na każdym etapie łańcucha dostaw, wybór odpowiedniego systemu składowania (regałów półkowych i pojemnikowych dla szerokiego asortymentu drobnych towarów lub regałów wysokiego składowania dla towarów spaletyzowanych), bezbłędne kompletowanie wielu zleceń w jednym zadaniu z uwzględnianiem indywidualnych wymagań odbiorców, weryfikacja jakości i kompletności pod dozorem systemu kamer, nadanie przesyłki i dostarczanie  zgodnie z wytycznymi odbiorów – paczkomaty, dostawy kurierskie i pocztowe, dostawy paletowe, dostawy dedykowane…  A w sytuacji, gdy klient Twojego e-sklepu jednak się rozmyśli i chciałbyś, aby zwrócony towar był jak najszybciej dostępny do dalszej sprzedaży – odbiór paczki, jej powrót do magazynu, sprawdzenie stanu towaru i szybka decyzja, czy wraca na e-sklepową półkę. To modelowy i bardzo uproszczony obraz obsługi logistycznej biznesu e-commerce. Liczba terminów logistycznych już w tym momencie może Cię przytłoczyć, ale jeśli czytasz ten artykuł, to oznacza, że jesteś już na etapie poszukiwania rozwiązania problemu: sprawna logistyka w racjonalnej cenie, która nie zawiedzie moich klientów.

Optymalizacja kosztów we współpracy z Reslogistic:

  • brak kosztów stałych związanych z utrzymaniem magazynu, sprzętu i personelu – ponoszone koszty odzwierciedlają realne miesięczne wolumeny i dotyczą faktycznie zrealizowanych ilości,
  • dodatnie efekty skali operatora – wykorzystanie multiklienckich magazynów wysokiego składowania pozwala optymalnie wykorzystać każdy m2 powierzchni, a przez to uzyskać niższe koszty składowania,
  • koszty sprzętu magazynowego, systemów informatycznych rozkładają się na wielu klientów, korzyści zaś odczuwalne są dla każdego z osobna.

– Z naszych usług korzysta branża e-commerce – zarówno duże sklepy internetowe, jak i start-upy, gdzie codziennie wysyła się znaczną liczbę niewielkich przesyłek paczkowych – mówi Andrzej Szlęzak, dyrektor ds. logistyki w firmie Reslogistic, która usługi logistyczne świadczy już od ponad dwudziestu lat.

Gdzie leżą policzalne korzyści z wejścia we współpracę e-sklepu z operatorem logistycznym? – klient oszczędza na wiele sposobów. Po pierwsze, mniej płaci za magazynowanie. Gdy korzystamy  z hal z regałami wysokiego składowania,  nasze systemy magazynowe są tak zorganizowane, by ich kubatura była maksymalnie wykorzystana, a klient płacił tylko za rzeczywiście wykorzystane miejsce i nie musiał wynajmować osobnego magazynu. Poza sezonami wzmożonej sprzedaży k lient nie musi utrzymywać pustej powierzchni. Ale zarządzanie towarem to nie tylko składowanie. Wydajny i niezawodny sprzęt magazynowy, systemy IT, wykwalifikowana kadra, monitoring, systemy przeciwpożarowe, ubezpieczenia w sumie dają wysokie kwoty, ale u operatora logistycznego rozkładają się na wielu klientów – wylicza Andrzej Szlęzak. – Na nas spoczywa także organizacja transportu – od dużych taborów po wysyłkę drobnicową do klienta detalicznego – oraz negocjacja cen u przewoźnika. Dysponując automatycznymi systemami, zamówienie wysyłamy do odbiorcy szybko i bez pomyłek. W konsekwencji firma korzystająca z naszych usług płaci mniej i zapewnia realizację zleceń na lepszym poziomie, niż gdyby sama zajmowała się magazynowaniem i dystrybucją. My z kolei zarabiamy na usłudze dla niej. Korzyść jest obopólna, i o to przecież chodzi – dodaje i zachęca do kontaktu z Reslogistic. 

Reslogistic
Park Logistyczny Rogoźnica
Rogoźnica 306A
36-060 Głogów Małopolski
Tel.: + 48 17 77 25 800
Tel. kom.: + 48 661 617 652
biuro@reslogistic.pl
www.reslogistic.pl
 

Przypisy