Brak wyników

Case study

8 lipca 2019

NR 6 (Czerwiec 2019)

E-commerce B2B – platforma sprzedażowa to nie wszystko!

0 1375

Współczesne systemy e-commerce B2B coraz mocniej przypominają swoim wyglądem dobrze nam znane sklepy internetowe. Projektanci sięgają po sprawdzone i cenione rozwiązania z kanału B2C. Systemy dedykowane klientom biznesowym nie są już siermiężne i trudne w obsłudze. Rozwiązania dedykowane kanałom e-commerce B2B sprawiają, że użytkownik może nie tylko dokonać wygodnych zakupów online, ale też znacznie usprawnić inne procesy.

Dostrzegalny jest globalny trend rosnącej popularności kanału e-commerce w sektorze B2B. Zarówno osoby prywatne, jak i firmy do zakupów w sieci przekonuje m.in. szybkość, wygoda, oszczędność czasu i atrakcyjniejsze ceny. Ponadto, dla segmentu B2B zakupy za pomocą kanału elektronicznego pozwalają na większą standaryzację, a co więcej dają możliwość zarówno szybszego przeprowadzenia transakcji, jak i procesu do niej prowadzącego. Z punktu widzenia klienta, niezwykle istotne stają się funkcjonalności pozwalające na usprawnienie dokonywanych procesów w ramach platformy. 
W artykule przedstawiam sześć rozwiązań wykorzystanych z powodzeniem w systemie e-commerce SIG, który dedykowany jest klientom branży budowlanej. 

1. Kalkulatory systemowe

Jest to funkcjonalność przygotowana na potrzeby klientów sektora budowlanego. Po wpisaniu przez użytkownika interesującej go wielkości, np. powierzchni ściany czy sufitu podwieszanego, system podpowiada wszystkie potrzebne produkty wraz ze szczegółowym zapotrzebowaniem na nie. Funkcjonalność umożliwia zakup tych produktów na platformie SIG.pl – z dedykowanego kalkulatora – za pomocą jednego kliknięcia. Kalkulatory systemowe obejmują różnorodne kategorie produktów. 
 

Rys. 1. Przykładowy kalkulator systemu suchej zabudowy


2. Listy zakupowe

Są to narzędzia pozwalające w prosty sposób szczegółowo zaplanować zakupy, bez ściągania ich ze stanów magazynowych. Klient może tworzyć wiele list zakupowych, dodawać do nich różnorodne produkty, modyfikować zawartość, a także jednym kliknięciem dodać produkty z listy do koszyka. Wszystkie zapisane listy dostępne są w koncie klienta na platformie SIG.pl. Pozwala to użytkownikowi na wygodny dostęp do zestawienia kupowanych wcześniej produktów. Co więcej, utworzone listy w łatwy sposób mogą być udostępniane innym użytkownikom systemu, a ich kopie zapisywane. 
 

Rys. 2. Przykładowa lista zakupowa


 

3. Kontrola zakupów

Dla klientów przygotowany został zaawansowany system zarządzania uprawnieniami na poziomie pracowników. Funkcjonalność ta pozwala znaczenie usprawnić zdalną kontrolę zakupów w firmie. Użytkownik z prawem administratora może dodać w systemie SIG.pl pracowników, którzy będą mieć dostęp do platformy e-commerce. Dodatkowo, pracownicy w ramach jednej firmy mogą mieć różnorodne uprawnienia. Wśród nich m.in. prawo zarządzania pracownikami w systemie, dodawanie adresów dostaw, dostęp do historii zakupów czy faktur. Bardzo istotnym uprawnieniem w e-commerce – w kwestii kontroli zakupów – jest możliwość składania zamówień przez pracowników na różnych poziomach autoryzacji. Chodzi o przyznanie określonego limitu zamówieniowego dla danego pracownika, powyżej którego składający zamówienie musi uzyskać akceptację wyznaczonej osoby. Informacja o zamówieniu do akceptacji prezentowana jest jako powiadomienie e-mail. 

...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy