Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności ze świata e-commerce

24 września 2019

Rewolucja last mile – technologia przyspiesza dostawę przesyłek

317

Drony, sztuczna inteligencja, innowacyjne aplikacje – firmy kurierskie szukają sposobów na optymalizację procesu ostatniej mili. Sprawne i szybkie doręczenie przesyłki to recepta na sukces – daje dwa razy większą szansę na ponowne skorzystanie z oferty sklepu przez klienta. Miejska dostawa dronem może skrócić czas dostawy na ostatniej mili nawet 5-krotnie.

Klienci sklepów e-commerce coraz częściej wymagają od nich szybkich i sprawnych dostaw, szczególnie kiedy zamawiają towar z zagranicy. Co piąty e-konsument oczekuje, że zamówienie złożone w Europie znajdzie się u niego w terminie do 3 dni roboczych . Od małych sklepów internetowych po gigantów handlu online, firmy muszą zadbać o rozwiązania, które sprostają tym oczekiwaniom. 

System automatycznie dostarczy paczkę dronem

W dążeniu do usprawnienia procesu last mile, czyli ostatniego etapu doręczenia przesyłki do klienta, firmy logistyczne coraz częściej sięgają po nowoczesne rozwiązania technologiczne. Rozwój SI pozwoli inteligentnym systemom przeszukiwać informacje dotyczące łańcucha dostaw i koordynować każdy ich aspekt. Korzystanie z autonomicznych łańcuchów opartych na danych może przynieść niewyobrażalne wcześniej poziomy optymalizacji. 

Przykładem takiego rozwiązania są tzw. digital twins, czyli wirtualne kopie wykonywanych procesów, usług czy przedmiotów, których zadaniem jest monitorowanie i symulacja stanu obserwowanego obiektu. Połączenie ich z danymi inwentaryzacyjnymi i operacyjnymi może sprawić, że system będzie na bieżąco przewidywać i podejmować autonomiczne decyzje dotyczące stanu zapasów i przede wszystkim dostaw.

Realną możliwością stają się też dostawy za pomocą drona. Zautomatyzowana, inteligentna technologia stojąca za dronami dostawczymi już istnieje i jest coraz częściej testowana. Ma ona na celu zwięks...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy