Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności ze świata e-commerce

9 lipca 2019

Polski rynek e-commerce rośnie o ponad 18% rocznie i rozwija się najbardziej dynamicznie w Europie

387

Wartość rynku e-commerce w Polsce przekracza magiczną barierę 51 mld PLN, a z zakupów internetowych w najróżniejszej formie korzysta 28 mln Polaków - czytamy w raporcie Jak ugryźć e-commerce w magazynie firmy Cushman & Wakefield.

Zakupy można robić już nie tylko przez stronę internetową, aplikację na smartfon, lecz również za pośrednictwem mediów społecznościowych. Każdego dnia w naszym kraju powstaje średnio 21 sklepów internetowych, a ich całkowita liczba sięga już ponad 30 tys., co stanowi wzrost o ponad 6% r/r. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy polski rynek sprzedaży internetowej wzrósł o 1,8 tys. nowych podmiotów. Skala zakupów przez Internet jest na tyle duża, że jedna z czołowych firm kurierskich w „najgorętszym” dniu w roku obsługuje nawet milion paczek. Polska stała się międzynarodowym hubem logistycznym, w którym procesowane są zamówienia i zwroty dla największych europejskich platform i sklepów internetowych. Jeśli dodamy do tego atrakcyjny kosztowo rynek pracy i – w porównaniu do średniej europejskiej – ciągle stosunkowo niewielki udział kanału internetowego w handlu detalicznym, nie ulega wątpliwości, że e-commerce w Polsce będzie się
nadal prężnie rozwijał. W efekcie będzie miał coraz większy wpływ na krajobraz magazynowy w naszym kraju, a także na wzrost popytu na powierzchnię logistyczną i zwiększenie wymagań w stosunku do specyfikacji technicznych budynków, ich wyposażenia oraz automatyzacji.

Dynamika branży e-commerce w Polsce

Polski rynek e-commerce jest niezwykle dynamiczny. Rok 2018 zakończył się wynikiem powyżej 50 mld PLN, co jeszcze kilka lat temu wydawało się odległą i niemożliwą do osiągnięcia granicą. Według specjalistów zajmujących się rynkiem e-commerce ten trend wzrostowy raczej się nie zmieni, a w ciągu najbliższych kilku lat wartość polskiego rynku e-commerce może osiągnąć nawet 80 mld PLN. Prognoza ta ma związek ze wskaźnikiem udziału internetowego kanału sprzedaży w całości handlu detalicznego w Polsce. W porównaniu do innych krajów Europy Zachodniej czy też średniej osiąganej w Unii Europejskiej, w Polsce jest on jeszcze całkiem niski (4,3%). Ponadto, według Eurostatu, udział przedsiębiorstw sprzedających online wśród wszystkich fir...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy