Brak wyników

Marketing i PR

5 lipca 2019

NR 6 (Czerwiec 2019)

Podstawy automatyzacji marketingu

0 1094

Marketing automation zazwyczaj kojarzy się ze złożonymi procesami i kosztownymi narzędziami, na które mogą sobie pozwolić wyłącznie duże firmy. Czy rzeczywiście tak jest? Niekoniecznie! Przekonaj się, że nawet najmniejsza firma może sprawnie wykorzystać automatyzację marketingu i skutecznie zwiększyć sprzedaż. Aby nie marnować Twojego cennego czasu, pokażę Ci konkretne przykłady procesów, które możesz zautomatyzować.

Procesy, które możesz (i powinieneś) zautomatyzować

1. Budowa bazy kontaktów
Budowa wysokiej jakości listy marketingowej (pozyskiwanie danych osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie komunikacji marketingowej) jest podstawowym działaniem online marketerów.

Podstawowym narzędziem, które służy do budowy listy marketingowej, są formularze zapisu. Masz do wyboru różne formularze, m.in. zapis na newsletter, formularz zamówienia, formularz pobierania, zapis na kurs online, zapis na event – każdy z nich możesz dopasować do swoich unikalnych potrzeb.
 

Rys. 1. Formularz na stronie SHOWROOM z możliwością wskazania
preferencji produktowych użytkownika


Stwórz formularz zapisu i umieść go na swojej stronie lub landing page. Odwiedzający będą dzięki temu mieli możliwość subskrypcji, dzięki czemu Twoja lista marketingowa będzie automatycznie rosła.
 

Rys. 2. Formularz pop-up na stronie marki CROPP


Dzięki kreatorowi, przygotowanie spersonalizowanego formularza pod kątem Twojej działalności jest bardzo proste. Możesz wybrać jeden z gotowych szablonów i dopasować jego poszczególne elementy w taki sposób, aby jak najskuteczniej zachęcał do zapisu.
 

Rys. 3. Formularz pop-up na stronie marki CROPP


Kluczowy wskaźnik efektywności: liczba kontaktów

Budowa bazy adresowej ma bardzo prosty KPI – liczbę kontaktów. To zrozumiałe – im więcej osób zapisało się na listę, tym większa sprzedaż. Pamiętaj jednak o jakości - upewnij się, że na Twojej liście są adresy osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą Twojej firmy. Tylko taka lista zapewni Ci realne zyski z e-mail marketingu.

 

2. Komunikacja e-mail marketingowa

E-mail jest preferowanym kanałem komunikacji marketingowej, dlatego niezmiennie przynosi największy zwrot z inwestycji (ROI) w działaniach online marketingowych.
 

Rys. 4. Fragment newslettera prezentującego filozofię marki RISK
made in Warsaw


Pamiętaj również, że możesz w prosty sposób zautomatyzować większość komunikacji e-mail marketingowej. Weźmy pod uwagę dwie przykładowe kampanie:

Onboarding
Powitanie nowych subskrybentów lub kampania onboardingowa – czyli taka, której celem jest przekazanie subskrybentom lub klientom najważniejszych informacji o produkcie w krótkim czasie.

Do przygotowania zautomatyzowanego cyklu wiadomości powitalnych możesz wykorzystać gotowy szablon cyklu marketing automation. Możesz go oczywiście w dowolny sposób skrócić lub rozbudować, aby realizował Twój pomysł na komunikację.
 

Rys. 5. Szablon cyklu automation, którego celem jest powitanie nowych kontaktów w GetResponse


Lead nurturing
Lead nurturing to termin określający budowanie relacji z użytkownikami. Twoim celem jest przygotować komunikację, która skutecznie przeprowadzi potencjalnych klientów od momentu zapisu na listę, aż po zakup Twojego produktu lub usługi.

Głównym założeniem lead nurturing jest zaspokojenie potrzeb informacyjnych pot...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy