Dołącz do czytelników
Brak wyników

Marketing i PR

5 listopada 2018

NR 3 (Październik 2018)

Jak tworzyć atrakcyjne treści w sklepie internetowym?

0 30

Content marketing oferuje szeroki wachlarz rozwiązań, które można zastosować do wzmocnienia platformy e-commerce. Sprawdź, jakich narzędzi użyć, aby wygenerować wartościowy ruch oraz wzmocnić konwersję.

Zobacz, jakie korzyści może Ci przynieść umiejętnie wykorzystany marketing treści.

Czy wiesz, że w 2020 r. dojrzałość osiągną osoby, których dorastanie i młodość upływały w całkowicie zdigitalizowanym świecie (tzw. pokolenie digital natives)? Ten nowy typ konsumenta oczekuje sprawnego, atrakcyjnego i bezbłędnego doświadczenia z marką w sieci.

Pojawienie się na rynku nowego odbiorcy jest szczególnie ważnym faktem w kontekście budowania platformy e-commerce. Aby mieć pewność, że będzie ona spełniać oczekiwania odbiorców, zaspokajać ich ciekawość oraz posiadać wysoki współczynnik konwersji, dobrze jest świadomie wykorzystywać narzędzia content marketingowe.

Odpowiednio zaprojektowane narzędzia content marketingowe pomagają konsumentowi od samego początku kontaktu z marką i towarzyszą mu przez cały proces zakupowy: od etapu budowania świadomości i zainteresowania aż do umacniania lojalności i retencji.

  • Faza researchu online i poszukiwania ogólnych porad zakupowych – gdy użytkownik poszerza swoją wiedzę o dziedzinie, aby móc świadomie wybrać jak najlepszy produkt, np.: „jak wybrać okap?”, „jakie rolety do sypialni?”, „rower crossowy czy trekkingowy?”.
  • Etap zainteresowania produktem – gdy klient potrzebuje bardziej szczegółowych informacji i zaczyna ograniczać swój wybór do kilku marek/producentów bądź ustala zakres cenowy, np. „buty do biegania Asics czy New Balance?”, „rower crossowy do 2000 zł”.
  • Etap podejmowania decyzji – gdy konsument chce poznać opinie o danym produkcie, zobaczyć jego recenzje lub testy.
  • Etap budowania lojalności i retencji, następujący po zakupie – gdy użytkownik np. oczekuje pomocy serwisowej, ma pytania związane z używaniem produktu, jego zwrotem lub oczekuje od marki/platformy sprzedażowej jakiejś wartości dodanej jako nagrody za bycie lojalnym klientem.

Czy wiesz, że…

W 2015 r. konsument korzystał średnio z 15 różnych źródeł w procesie podejmowania decyzji zakupowej, podczas gdy w 2013 r. było to tylko 1 źródło.

60% Polaków korzysta z internetowych porównywarek cen (na świecie: 35% użytkowników)

 

W trakcie tworzenia platformy e-commerce należy przede wszystkim zatroszczyć się o unikatowe treści...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy