Firma Budapester sprzedaje luksusowe buty i akcesoria od projektantów mody. Działa przede wszystkim na rynku niemieckim. Jej współzałożyciel, Tomasz Rotecki, przyznaje: „Nasz sklep każdego miesiąca odwiedzają setki tysięcy użytkowników. Chcieliśmy, żeby był w pełni funkcjonalny i lepiej dopasowany do ich potrzeb”. Czy to się udało? O tym właśnie jest ten artykuł.
Wyzwanie: zoptymalizować witrynę
Duży sklep internetowy często równa się dużej liczbie obowiązków, a zarazem małej ilości wolnego czasu. Sklepy, które sprzedają w sieci, ciągle chcą ulepszać witrynę, jednak brak zasobów czasowych działów IT jest zabójczy dla procesów związanych ze zmianami. Nie inaczej było u lidera branży obuwniczej w Niemczech, czyli w sklepie Budapester.com.
W przypadku Budapestera sporym wyzwaniem było dla nas testowanie na rynku niemieckim. Przed rozpoczęciem prac zastanawialiśmy się, czym zaskoczą nas niemieccy konsumenci. Po pierwsze, zdziwił nas udział ruchu z tabletów na poziomie 20%. Kolejnym zaskakującym elementem była najbardziej popularna przeglądarka, którą okazało się Safari. Odpowiadała ona za 53% ruchu i 62% transakcji. To są poziomy, które w Polsce są zupełnie niespotykane.
Cel: zrobić to szybko i efektywnie
Budapester zdecydował się na pracę w ramach zaproponowanego przez nas innowacyjnego produktu. Mowa tutaj o Growcode – sposobie na optymalizację współczynnika konwersji w sklepach internetowych bez udziału IT.
Pracę rozpoczęto od analizy ilościowej i eksperckiej, której celem było zidentyfikowanie „wąskich gardeł” serwisu. W jej trakcie okazało się, że największy potencjał mają karta produktu i koszyk. Dodatkowo efektywność wersji mobile była zaskakująco niska w porównaniu z desktopem (zazwyczaj współczynnik konwersji na urządzeniach mobilnych jest równy połowie współczynnika konwersji na urządzeniach desktopowych).
Nasi analitycy zwrócili także uwagę, że nagłówek strony zajmuje bardzo dużą część ekranu, utrudniając przeglądanie treści w każdej rozdzielczości. Serwis miał ponadto bardzo dobre USP (m.in. darmową przesyłkę), jednak to USP nie było komunikowane w wystarczająco spójny i widoczny sposób na wszystkich podstronach serwisu na wszystkich urządzeniach.
Czym jest Growcode?
Growcode to pierwszy na rynku sposób na optymalizację ecommerce, który gwarantuje wzrost przychodów bez angażowania IT. Bez zbędnego angażowania Twojego zespołu. Od pomysłu do efektów.
USP (Unique Selling Proposition)
Unikalna wartość oferty – to odpowiedź na pytanie: dlaczego Twój wymarzony klient powinien kupić od Ciebie, a nie od Twojego konkurenta? Odpowiedź na to pytanie, w formie zestawu przewag konkurencyjnych, powinna być komunikowana jasno i klarownie w całej witrynie internetowej.
Conversion’s Funnel Model
Porównanie witryny z lejkiem, który zwęża się ku dołowi, i przedstawienie na nim sześciu czynników mających wpływ na współczynnik konwersji.
W trakcie analiz z wykorzystaniem Conversion’s Funnel Model zauważyliśmy, że brakuje bodźców, które zapewniłyby, że użytkownik kupowałby produkty Budapester od razu, a nie odkładał tę decyzję na później.
Swiftswap
Autorska aplikacja, która pozwala na kodowanie, przeprowadzanie testów A/B i serwowanie zmian wszystkim użytkownikom bez zaangażowania IT. Umożliwia dowolne zmienianie front-endu Twojej witryny (od drobnych zmian graficznych po całe szablony).
Na podstawie powyższych wniosków przygotowaliśmy alternatywne wersje serwisu, które zostały zakodowane i przetestowane w technologii Swiftswap, która umożliwia całkowite pominięcie firmowych programistów.
Wersja serwisu do testowania
Do pierwszego te...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ...i wiele więcej!