Raport Gemius podaje, że w 2019 roku 62% internautów kupiło produkty online. To o 6% więcej niż rok wcześniej - tendencja wskazuje na coraz większe zainteresowanie taką formą handlu. Zauważają to także osoby znane nam ze świata muzyki czy kina. Zdają sobie sprawę, że kariera w show biznesie jest kapryśna i trudno przewidzieć jej dynamikę. To jest ich pięć minut i starają się je wykorzystać jak najlepiej. Stąd też wiele z nich, będąc na fali popularności, postanawia założyć biznes, np. własny sklep internetowy.
Dział: Strategie produktowe
Gdy 29 lat temu Stanisław Baraniok zaczynał prowadzić firmę, zapewne nie sądził, że od tego momentu całe życie rodziny będzie kręcić się wokół narzędzi. I to jeszcze w internecie. Dziś, blisko trzy dekady później firma, której przewodzi jego córka, Agnieszka Baraniok-Lipińska, jest niekwestionowanym liderem na rynku narzędzi ręcznych do obróbki drewna. Ale za sklepem Dluta.pl stoi więcej niż jedna kobieta. Oto historia biznesu, który działa na połączeniu tradycji, doświadczenia, wiedzy i... kobiecego zapału.
Dzisiaj internet jest pełen sklepów sprzedających te same lub bardzo zbliżone towary w podobnych cenach. Jak to się jednak dzieje, że część z nich odnosi spektakularne sukcesy rynkowe, nie rezygnując z wysokiej marży, a inni zadowalają się niewielkim udziałem w rynku przy zdecydowanie niższych marżach i wolumenach obrotu? Odpowiedzią są mechanizmy prezentacji towarów, które bardzo skutecznie zachęcają lub zniechęcają klientów do zakupów online.