Brak wyników

Otwarty dostęp

14 lutego 2024

W 2023 roku Domator24 zdobył Niemcy, przewyższając rynek krajowy

0 374

Domator24, właściciel marek Diablo Chairs specjalizującej się w fotelach gamingowych i ergonomicznych oraz Jan Nowak – znanej z unikatowych mebli z metalu, odnosi sukcesy na rynku globalnym. W szczególności rok 2023 przyniósł wzrost popularności w Niemczech, ugruntowując pozycję tego rynku jako kluczowego obszaru sprzedaży. Oba brandy zdobywają coraz większe uznanie także we Francji, Włoszech i Czechach.

Globalny biznes

Firma skutecznie obsługuje obie strony rynku, kierując swoje produkty zarówno do klientów biznesowych, jak i prywatnych. Dzięki rozwojowi w obszarze e-commerce, brand stał się globalny. – W minionym roku zrealizowaliśmy niemal 194 tysiące transakcji, co świadczy o rosnącej popularności naszych produktów na skalę międzynarodową. Nasza obecność sięga już 11 różnych rynków w obrębie Europy, z dodatkową anglojęzyczną wersją sklepu, aby dotrzeć do klientów na całym świecie. W 2023 roku Niemcy stały się strategicznym odbiorcą produktów Jan Nowak, stanowiąc ponad 42% udziału w sprzedaży, wyprzedzając tym samym nasz rodzimy rynek – mówi Tomasz Bryja, CEO Domator24, właściciela marek Diablo Chairs i Jan Nowak.

Firma wykorzystuje siłę globalnych platform, takich jak Amazon czy eBay, aby dotrzeć do klientów np. w Hiszpanii czy Francji, poszerzając tym samym możliwości sprzedaży na międzynarodową skalę. Dzięki zdecydowanym działaniom, Domator24 zakończył rok 2023 z rekordowym przychodem i wzrostem EBIDTA na poziomie 220% powyżej 20 mln PLN. – To nie tylko liczby, to dowód na skuteczność naszych strategii biznesowych, które przynoszą realne rezultaty. Nasz zespół i podejście do rynku są kluczowymi czynnikami, które wspierają rozwój spółki i sukcesywnie umacniają naszą pozycję w handlu transgranicznym – dodaje Tomasz Bryja.

Nowe kooperacje i projekty

Rok 2023 był dla spółki intensywnym okresem rozwoju biznesowego, szczególnie w przypadku Diablo Chairs. Poza wejściem marki na kolejne rynki, rozpoczęto współpracę z 7 game roomami, m.in. w rodzinnej Zielonej Górze, Łodzi, Warszawie, Gdańsku, a także Dortmundzie i na Słowacji. W tym roku planowane są kolejne kooperacje. Działając w zgodzie z obecnymi w marketingu trendami, w trakcie 2023 roku firma podjęła również współpracę ze 120 influencerami. Jednym z wyjątkowych projektów było partnerstwo z producentem gier komputerowych, które zaowocowało stworzeniem pierwszego w historii Diablo Chairs fotela gamingowego z oficjalną licencją. To tylko niewielki fragment osiągnięć, a przyszłość zapowiada się równie produktywnie. W 2024 roku Diablo Chairs ma zamiar wprowadzić 10 premierowych modeli foteli oraz rozwinąć się na duńskim rynku. Spółka Domator24 posiada także ambitny cel przeistoczenia marki Jan Nowak z producenta szaf metalowych w producenta mebli (w tym domowych) z metalu, poszerzając tym samym ofertę o 15 nowych kategorii. Najbliższe miesiące to aktywny rozwój marki w granicach Europy. W pierwszym półroczu planowane jest wejście na rynek m.in. w Holandii oraz Belgii. Trwają również prace nad sklepami skierowanymi do klientów z Rumunii i Hiszpanii. Jan Nowak w tym roku ma się pojawić w Estonii, Litwie i Łotwie, gdzie obecnie funkcjonuje ogólna, anglojęzyczna wersja sklepu. – Kolejnym krokiem, po zadbaniu o rynek europejski, będzie uruchomienie działań w Stanach Zjednoczonych, zarówno pod kątem rozwoju marki Jan Nowak, jak i Diablo Chairs – informuje Tomasz Bryja.

Dynamiczny rozwój portfolio produktowego oraz ekspansja na nowe rynki poskutkowały nie tylko sukcesem biznesowym, ale również wymagały znacznego rozszerzenia struktury firmy. Wysiłki spowodowały zwiększenie zatrudnienia o ponad 50% w porównaniu do 2022 roku, kształtując obecnie ponad 100-osobowy, wysoko wykwalifikowany zespół. To nie tylko rozwój oferty, to także inwestycja w ludzi i ich umiejętności, co sprawia, że firma jest gotowa na przyszłe wyzwania. W zielonogórskiej spółce, pomimo satysfakcjonujących wyników, nie ma miejsca na stagnację. Wręcz przeciwnie – firma stawia sobie jeszcze wyższe wymagania, planując nowe produkty w swoim portfolio oraz dynamiczną ekspansję na zagraniczne rynki. To pokazuje, że prawdziwa ambicja nie zna granic, a sukces jedynie napędza apetyt na kolejne wyzwania.

Przypisy