Brak wyników

Otwarty dostęp

16 sierpnia 2022

SEO dla e-commerce - jak to robić dobrze?

0 121

E-commerce, czyli czyli branża związana z handlem internetowym jest w dużym stopniu uzależniona od wyszukiwarek. To właśnie pozycja serwisu w wyszukiwarce wpływa bowiem w dużej mierze na ilość potencjalnych klientów trafiających na stronę, a co za tym idzie przekłada się na konwersję zakupową. Jak zatem robić SEO dla e-commerce? Co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Czym jest SEO? 

SEO to skrót pochodzący od angielskiego wyrażenia Search Engine Opitimatization, które odnosi się do optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarki. Jest to zatem szereg działań, które mają na celu poprawę pozycji strony w wyszukiwarce, a co za tym idzie zwiększenie ruchu organicznego. Do działań SEO należy przede wszystkim optymalizacja kodu witryny, stworzenie jej prawidłowej struktury oraz optymalizacja treści, które znajdują się na stronie. W tym miejscu należy podkreślić, że SEO jest bardzo ważną częścią strategi pozycjonowania stron internetowych, które warto zlecić profesjonalnej agencji, czego przykładem może być whitepress.pl.

Jak robić SEO dla e-commerce?

Powszechnie wiadomo, że w branży e-commerce liczą się zasięgi, a co za tym idzie liczba odwiedzających witrynę internetową wpływa na ilość transakcji, które zostaną zawarte. W związku z tym optymalizacja strony pod kątem SEO to działania, których nie warto bagatelizować, ponieważ przekładają się na pozycję strony w wyszukiwarce, a co za tym idzie ilość potencjalnych klientów, którzy trafiają do serwisu. W tym miejscu warto podkreślić, że zdecydowana większość Internautów odwiedza tylko te strony, które znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, czyli w tzw. TOP 10 Google. W związku z tym przebicie się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania z pewnością będzie skutkowało dużym wzrostem liczby odwiedzających witrynę.

Jak skutecznie robić SEO dla e-commerce? Pierwszym krokiem powinno być wykonanie audytu SEO, który wskaże obszary wymagające poprawy oraz pozwoli zbudować skuteczną strategię SEO dla danej witryny. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w artykule dostępnym pod linkiem: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/217/audyt-seo-optymalizacja-strony-od-a-do-z. W kolejnych krokach należy zająć się optymalizacją kodu HTML witryny oraz pod kątem technicznym (szybkość ładowania, usunięcie błędów, itp). Równie ważne jest stworzenie odpowiedniej struktury strony, dzięki czemu użytkownik będzie sprawnie się po niej poruszał, a także modyfikacja treści pod kątem SEO. Wymaga to użycia odpowiednio dobranych słów kluczowych oraz stworzenia nagłówków, spisów treści, opisów kategorii, czy linkowania wewnętrznego. Warto mieć świadomość, że optymalizacja strony pod kątem SEO to proces, który tak naprawdę nigdy się nie kończy, co wynika zarówno z faktu, że na stronie powinny regularnie pojawiać się nowe treści, jak i tego, że algorytm Google jest nieustannie modyfikowany, a co za tym idzie może oceniać stronę w inny sposób. Ważne jest zatem, by regularnie przeprowadzać audyt SEO (m.in. raz na kilka miesięcy) i stale dążyć do tego, by strona była odpowiednio zoptymalizowana.

Co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce?

Jak już wspomniano pozycja strony w wyszukiwarce jest bardzo ważna w e-commerce, ponieważ przekłada się na liczbę potencjalnych klientów, którzy ją odwiedzą. Od czego zatem zależy? Czynników jest kilka, a najważniejszym jest oczywiście hasło, które zostanie wpisane przez użytkownika do wyszukiwarki. W związku z tym należy optymalizując witrynę pod kątem SEO warto zadbać o odpowiedni dobór fraz kluczowych, które powinny odpowiadać temu, czego szukają użytkownicy. W tym miejscu warto podkreślić, że słowa kluczowe na stronie muszą być używane w sposób naturalny, ponieważ ona sama powinna być tworzona pod kątem użytkownika, a nie wyszukiwarki. Algorytm Google ocenia bowiem użyteczność dla użytkownika, a co za tym idzie premiuje wyższą pozycją te witryny, które są wartościowe. W związku z tym warto zadbać nie tylko o odpowiednią ilość słów kluczowych, ale także stosowanie ich odmiany, dzięki czemu będą naturalnie pasowały do kontekstu. Wskazane jest również stosowanie nie tylko głównych fraz kluczowych, ale również lokalnych, czy wyrażeń z tzw. długiego ogona, które są nie tylko mniej konkurencyjne, ale pozwalają także znaleźć dokładanie to, czego szuka użytkownik.

Podsumowując należy stwierdzić, że SEO dla e-commerce wymaga opracowania i wdrożenia odpowiedniej strategii, która obejmie długofalowe działania. Podstawą tych działań jest audyt SEO, którego wyniki obrazują aktualny stan witryny.

Przypisy