Zaledwie o kilkanaście procent wzrosła sprzedaż internetowa w niedziele z zakazem handlu. Polacy odpoczywają od zakupów w sklepach, również internetowych, a zaległości nadrabiają w poniedziałek.
Dane z rynku e-commerce, źródło: Planet Plus, na podstawie analizy ponad 502 tysięcy transakcji w okresie 01.03.2018 - 31.12.2018 r. oraz ponad 32 tysięcy transakcji w niedziele w okresie 01.03.2017 - 31.12.2017 r.
Ustawa o zakazie handlu weszła w życie z dniem 1 marca 2018 r. Oto, jak wpłynęła sprzedaż w Internecie:
- Średnio prawie 3 na 5 “niedzielnych” transakcji w Internecie (57%), w okresie od 1 marca do 31 grudnia 2018 r., zrealizowanych było w niedziele z zakazem handlu. To średnio o 14% więcej niż w niedziele, kiedy otwarte były sklepy i centra handlowe.
- Wartość transakcji dokonanych przez Polaków we wszystkie niedziele stanowiła niespełna 12% łącznej kwoty wydatków w sklepach internetowych w okresie od 1 marca do 31 grudnia 2018 r. Niedziele objęte zakazem handlu skonsumowały zaledwie 6% sprzedaży online w tym czasie.
- Chętniej niż w niedzielę, Polacy kupowali w poniedziałek, który był najbardziej popularnym dniem na zakupy online. W tym dniu ilość transakcji stanowiła 18,4 % z całego tygodnia, a ich wartość 17,7%, co daje prawie ⅕ tygodniowych e-wydatków. Najbardziej popularnymi godzinami na zakupy w...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ...i wiele więcej!