Brak wyników

Inne

5 grudnia 2019

JAK POPRAWIĆ RENTOWNOŚĆ E-SKLEPU?
Nasz kompleksowy kurs Uniqueskills rusza w lutym, ale-zapisz się już teraz!

0 1043

Jak skutecznie analizować dane, by zrozumieć co dzieje się w e-sklepie, rozwinąć biznes i zwiększyć sprzedaż?

Gruntowna, uważna i wielowymiarowa analiza danych w e-sklepie to aktualnie jeden z kluczowych elementów e-commerce. Obserwacja wskaźników daje ogromne możliwości dopasowania swoich działań do potrzeb klientów a w efekcie podniesienia rentowności sklepu. Narzędzia, którymi dysponujemy dzięki pracy w sieci oraz umiejętność ich obsługi i interpretacji mogą pomóc nam dostosować stronę internetową do potrzeb klientów, zwiększyć intensywność lub zmienić działania marketingowe, które w największym stopniu przyczyniają się do generowania wartościowego ruchu na stronie, a co za tym idzie - poprawić wyniki sprzedaży.


Sylabus kursu

MODUŁ 1

AUDYT STRONY INTERNETOWEJ - JAK ANALIZOWAĆ I OPTYMALIZOWAĆ WITRYNĘ, BY UŻYTKOWNIK MÓGŁ DOKONAĆ ZAKUPU JAK NAJSZYBCIEJ I JAK NAJPROŚCIEJ

Jak zaprojektować audyt by ocenić potencjał strony internetowej? Co i jak analizować, by zobaczyć pozytywne i negatywne strony naszej witryny? Które wskaźniki warto mierzyć, by widzieć pełny obraz rzeczywistości a nie tylko wybrany wycinek?

User Experience to ogólne doświadczenie klienta w kontakcie z naszym e-sklepem i jeden z podstawowych elementów jakie należy brać pod uwagę przy tworzeniu oraz optymalizacji strony internetowej. Jak prawidłowo przeprowadzić analizę użyteczności strony pod kątem użytkowników? Jakie narzędzia najlepiej wykorzystać do badania?

Jednym z elementów UX jest badanie ścieżki składania zamówienia. Zbyt długa i skomplikowana ścieżka to błąd, który może unicestwić konwersję i zmniejszyć zyski. Im bardziej złożony proces tym większe prawdopodobieństwo utraty klientów na każdym kolejnym etapie. Uproszczony proces zgodny z zasadą trzech kliknięć daje większe szanse zakończenia transakcji sukcesem. Jak stworzyć optymalny proces zamawiania?

Aktualnie zasadniczym elementem projektowania sklepu internetowego jest wygląd i użyteczność witryny pod kątem wersji dektop i mobile. Nie jest to kwestia samej responsywności, ale także odpowiedniej budowy strony i UX na różnych urządzeniach. Jak zbadać ruch, komfort i praktyczność korzystania ze strony w wersji mobile i desktop?

Testowanie i sprawdzanie zachowań użytkowników. Jak wykorzystać funkcje Hotjar, by dowiedzieć się jak użytkownicy korzystają z naszej strony, gdzie się gubią, gdzie kończą przeglądanie, co interesuje ich najbardziej?

Czas ładowania strony w stosunku do konkurencyjnych sklepów ma ogromne znaczenie i może niekorzystnie wpływać na konwersję. Ciągła analiza tego parametru jest niezbędna, by nie tracić potencjalnych klientów. Ile powinno trwać ładowanie witryny, gdzie sprawdzać te dane i jak je interpretować?

Pamiętaj o analizie konkurencji. Na bieżąco monitoruj działania sklepów o podobnym profilu. Bierz przykład z tych, które Cię wyprzedzają i obserwuj Twoich naśladowców. Za pomocą jakich narzędzi prowadzić takie badania, jak je raportować i jakie wnioski można z nich wyciągnąć?
 

MODUŁ 2

JAK EFEKTYWNIE BADAĆ KAMPANIE MARKETINGOWE, BY SKUTECZNIE PROMOWAĆ SWÓJ E-SKLEP?

Szybkie reagowanie promocyjne, marketingowe, cenowe na podstawie danych, które zebraliśmy z poprzedniego dnia to skuteczna strategia w e-commerce. Jakie wskaźniki, dane i wykresy powinniśmy brać pod uwagę, by sprawnie prowadzić monitoring działań sprzedażowych?

Konwersja to konkretne przełożenie działań klientów na stronie na wymierne zyski, czyli zamówienia i zakupy. Jest też jednym z parametrów określających skuteczność prowadzonych działań marketingowych. Jak ją skutecznie monitorować, by wyciągać miarodajne wnioski?

To, że reklama jest dźwignią handlu wiadomo nie od dzisiaj. Jednak nie każde działanie jest równie skuteczne. Jakie wskaźniki mierzyć, by dały nam realny obraz efektywności digital marketingu?

70% Polaków deklaruje, że należy do jakiegoś programu lojalnościowego. Marki prześcigają się w wykorzystywaniu różnych metod i technik, by związać ze sobą klientów. Klient lojalny to klient najcenniejszy, bo dokonuje najwięc...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy