Dołącz do czytelników
Brak wyników

Inne

5 grudnia 2019

JAK POPRAWIĆ RENTOWNOŚĆ E-SKLEPU?
Nasz kompleksowy kurs Uniqueskills rusza w lutym, ale-zapisz się już teraz!

0 41

Jak skutecznie analizować dane, by zrozumieć co dzieje się w e-sklepie, rozwinąć biznes i zwiększyć sprzedaż?

Gruntowna, uważna i wielowymiarowa analiza danych w e-sklepie to aktualnie jeden z kluczowych elementów e-commerce. Obserwacja wskaźników daje ogromne możliwości dopasowania swoich działań do potrzeb klientów a w efekcie podniesienia rentowności sklepu. Narzędzia, którymi dysponujemy dzięki pracy w sieci oraz umiejętność ich obsługi i interpretacji mogą pomóc nam dostosować stronę internetową do potrzeb klientów, zwiększyć intensywność lub zmienić działania marketingowe, które w największym stopniu przyczyniają się do generowania wartościowego ruchu na stronie, a co za tym idzie - poprawić wyniki sprzedaży.


Sylabus kursu

MODUŁ 1

AUDYT STRONY INTERNETOWEJ - JAK ANALIZOWAĆ I OPTYMALIZOWAĆ WITRYNĘ, BY UŻYTKOWNIK MÓGŁ DOKONAĆ ZAKUPU JAK NAJSZYBCIEJ I JAK NAJPROŚCIEJ

Jak zaprojektować audyt by ocenić potencjał strony internetowej? Co i jak analizować, by zobaczyć pozytywne i negatywne strony naszej witryny? Które wskaźniki warto mierzyć, by widzieć pełny obraz rzeczywistości a nie tylko wybrany wycinek?

User Experience to ogólne doświadczenie klienta w kontakcie z naszym e-sklepem i jeden z podstawowych elementów jakie należy brać pod uwagę przy tworzeniu oraz optymalizacji strony internetowej. Jak prawidłowo przeprowadzić analizę użyteczności strony pod kątem użytkowników? Jakie narzędzia najlepiej wykorzystać do badania?

Jednym z elementów UX jest badanie ścieżki składania zamówienia. Zbyt długa i skomplikowana ścieżka to błąd, który może unicestwić konwersję i zmniejszyć zyski. Im bardziej złożony proces tym większe prawdopodobieństwo utraty klientów na każdym kolejnym etapie. Uproszczony proces zgodny z zasadą trzech kliknięć daje większe szanse zakończenia transakcji sukcesem. Jak stworzyć optymalny proces zamawiania?

Aktualnie zasadniczym elementem projektowania sklepu internetowego jest wygląd i użyteczność witryny pod kątem wersji dektop i mobile. Nie jest to kwestia samej responsywności, ale także odpowiedniej budowy strony i UX na różnych urządzeniach. Jak zbadać ruch, komfort i praktyczność korzystania ze strony w wersji mobile i desktop?

Testowanie i sprawdzanie zachowań użytkowników. Jak wykorzystać funkcje Hotjar, by dowiedzieć się jak użytkownicy korzystają z naszej strony, gdzie się gubią, gdzie kończą przeglądanie, co interesuje ich najbardziej?

Czas ładowania strony w stosunku do konkurencyjnych sklepów ma ogromne znaczenie i może niekorzystnie wpływać na konwersję. Ciągła analiza tego parametru jest niezbędna, by nie tracić potencjalnych klientów. Ile powinno trwać ładowanie witryny, gdzie sprawdzać te dane i jak je interpretować?

Pamiętaj o analizie konkurencji. Na bieżąco monitoruj działania sklepów o podobnym profilu. Bierz przykład z tych, które Cię wyprzedzają i obserwuj Twoich naśladowców. Za pomocą jakich narzędzi prowadzić takie badania, jak je raportować i jakie wnioski można z nich wyciągnąć?
 

MODUŁ 2

JAK EFEKTYWNIE BADAĆ KAMPANIE MARKETINGOWE, BY SKUTECZNIE PROMOWAĆ SWÓJ E-SKLEP?

Szybkie reagowanie promocyjne, marketingowe, cenowe na podstawie danych, które zebraliśmy z poprzedniego dnia to skuteczna strategia w e-commerce. Jakie wskaźniki, dane i wykresy powinniśmy brać pod uwagę, by sprawnie prowadzić monitoring działań sprzedażowych?

Konwersja to konkretne przełożenie działań klientów na stronie na wymierne zyski, czyli zamówienia i zakupy. Jest też jednym z parametrów określających skuteczność prowadzonych działań marketingowych. Jak ją skutecznie monitorować, by wyciągać miarodajne wnioski?

To, że reklama jest dźwignią handlu wiadomo nie od dzisiaj. Jednak nie każde działanie jest równie skuteczne. Jakie wskaźniki mierzyć, by dały nam realny obraz efektywności digital marketingu?

70% Polaków deklaruje, że należy do jakiegoś programu lojalnościowego. Marki prześcigają się w wykorzystywaniu różnych metod i technik, by związać ze sobą klientów. Klient lojalny to klient najcenniejszy, bo dokonuje najwięcej zamówień. Jak mierzyć efekty tych mechanizmów i zaangażowania klientów?

Kontakt klienta z marką to zdecydowanie jeden z najważniejszych czynników, który ma wpływ na ocenę sklepu. Klienci unikają niesprawnej obsługi, 1/3 z nich po złych doświadczeniach rezygnuje z dalszego kontaktu i zakupu. Warto skupić się na monitorowaniu wszystkiego co dzieje się na linii klient - sklep i badać jakość obsługi klienta, by móc skutecznie zarządzać ich satysfakcją.

Dzięki prawidłowo zebranym danym możemy tworzyć przydatne raporty i wyciągać konstruktywne wnioski. Które wskaźniki warto badać by otrzymać wiarygodny obraz rzeczywistości? Jakie dane zbierać codziennie a które wystarczy raz w tygodniu lub raz w miesiącu?

Analizy, monitoring, statystyki i wykresy mogą doskonale przydać się w budowaniu strategii marki. Umiejętne i całościowe wykorzystanie tej wiedzy może w bardzo jasny sposób pokazać aktualne trendy i wyznaczyć kierunek działania. Jak tworzyć analizę strategiczną e-sklepu, by podnieść jego potencjał?


MODUŁ 3

CUSTOMER JOURNEY - JAK BADAĆ PROCES ZAKUPOWY BY ZROZUMIEĆ KLIENTA I ODPOWIEDZIEC NA JEGO ZMIENIAJĄCE SIĘ POTRZEBY?

Jakie dane należy zgromadzić by zbudować customer journey map? Jak odwzorować ścieżkę, którą przechodzi klient, by na bieżąco analizować zmieniające się przyzwyczajenia zakupowe i udoskonalać e-commerce.

Badanie trafficu, obrotu, dochodów, ilości zamówień, średniej wartości zamówień, asortymentu, wyświetleń, kart produktu - które wartości badać codziennie a które rzadziej? Jakie wnioski można wyciągnąć z takich danych i jaki wpływ mają one na rentowność sklepu?

Jak ratować porzucone koszyki? Jedynie dokładna analiza i raportowanie pomoże nam ustalić co jest głównym powodem tego stanu i gdzie leży problem. Jak analizować porzucenia, badać powtarzalność zakupów przez tego samego użytkownika, śledzić unikalne odsłony koszyka, ilość zamówień czy średnią wartość zamówienia, by zminimalizować utratę klienta?

Aby wskazać słabe strony lub problematyczne obszary, które występują w procesie zakupowym najlepiej wykorzystać dane z Google Analytics i platformy sprzedażowej. Które wartości warto analizować w sklepie internetowym?

Siłą e-commerce jest mierzalność wszystkich elementów. Jednym z istotniejszych parametrów jest Customer Lifetime Value. Po co i jak obliczać wartość życiową klienta w kontekście analizy rentowności e-sklepu?

Inaczej kupujemy produkty z grupy grocery i FMCG a inaczej z obszarów technologicznych, beauty czy fashion. Różnice w procesie zakupowym różnych grup produktów są znaczące. Jak mierzyć najważniejsze wskaźniki e-commerce w zależności od specyfiki prowadzonej działalności?

Warto pamiętać, że w monitorowaniu danych łatwo wpaść w sidła uproszczeń i uogólnień. Średnia wartość zamówienia nie mówi o rozkładzie wartości zamówień i pomija znaczące dane będące daleko od niej a duży wzrost to nie zawsze zdrowy wzrost. Jak prawidłowo interpretować dane, by nie pominąć ważnych elementów i sukcesywnie rozwijać e-sklep?


Zapisz się tu: https://www.uniqskills.com/pl/zarzadzanie/jak-poprawic-rentownosc-e-sklepu

 

Przypisy