Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp

5 lutego 2020

Podsumowanie raportu Wygodne wyszukiwarki w e-commerce

206

Usability LAB należący do Grupy RST opublikował raport zawierający audyt wyszukiwarek w 50 sklepach internetowych z Polski i Europy. Czy duże e-commerce’y mają lepsze wyszukiwarki? Jak polskie sklepy radzą sobie na tle europejskich?

Co zawiera raport

Raport zawiera audyt 50 wyszukiwarek e-sklepów – 25 z Polski i 25 z Europy. Analizie poddanych zostało 59 kryteriów użyteczności w czterech obszarach: pasek wyszukiwania, podpowiedzi, wyniki wyszukiwania i obsługa różnego rodzaju zapytań. Oprócz audytu znajdują się w nim także informacje, jak wygląda dobrze zaprojektowana wyszukiwarka, lista kontrolna z najważniejszymi kryteriami, opis dobrych praktyk wraz z przykładami oraz komentarze ekspertów.

Wyniki – najlepsza piątka

W czołówce, pięć najlepszych wyników audytu, znalazły się brytyjska księgarnia waterstones.com (spełniając 73,91% kryteriów kontrolnych), holenderski sklep z odzieżą debijenkorf.nl (73,47%), sklep brytyjskiej marki odzieżowej marksandspencer.com (73,08%), holenderski sklep z elektoroniką i AGD coolblue.nl (71,70%) oraz ex aequo dwa polskie sklepy – z elektroniką i AGD euro.com.pl oraz budowlany castorama.pl (70,37%).

Polska na tle Europy

Badane witryny zagraniczne osiągnęły wyniki na poziomie 43-74%, natomiast polskie sklepy 35-70%. Uznać można zatem, że e-commerce’y rodzime nie odbiegają znacząco jakością od zagranicznych. Natomiast na pewno występują duże różnice użyteczności pomiędzy najlepszymi i najsłabszymi wyszukiwarkami. Zwycięzca rankingu spełnił 73,91% kryteriów, a wyszukiwarka będąca na ostatnim, 50 miejscu, 34,69%.

Brak korelacji pomiędzy wielkością sklepu a jakością wyszukiwarki

 

Mogłoby się wydawać, że i...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy