Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp

5 lutego 2020

Podsumowanie raportu Wygodne wyszukiwarki w e-commerce

62

Usability LAB należący do Grupy RST opublikował raport zawierający audyt wyszukiwarek w 50 sklepach internetowych z Polski i Europy. Czy duże e-commerce’y mają lepsze wyszukiwarki? Jak polskie sklepy radzą sobie na tle europejskich?

Co zawiera raport

Raport zawiera audyt 50 wyszukiwarek e-sklepów – 25 z Polski i 25 z Europy. Analizie poddanych zostało 59 kryteriów użyteczności w czterech obszarach: pasek wyszukiwania, podpowiedzi, wyniki wyszukiwania i obsługa różnego rodzaju zapytań. Oprócz audytu znajdują się w nim także informacje, jak wygląda dobrze zaprojektowana wyszukiwarka, lista kontrolna z najważniejszymi kryteriami, opis dobrych praktyk wraz z przykładami oraz komentarze ekspertów.

Wyniki – najlepsza piątka

W czołówce, pięć najlepszych wyników audytu, znalazły się brytyjska księgarnia waterstones.com (spełniając 73,91% kryteriów kontrolnych), holenderski sklep z odzieżą debijenkorf.nl (73,47%), sklep brytyjskiej marki odzieżowej marksandspencer.com (73,08%), holenderski sklep z elektoroniką i AGD coolblue.nl (71,70%) oraz ex aequo dwa polskie sklepy – z elektroniką i AGD euro.com.pl oraz budowlany castorama.pl (70,37%).

Polska na tle Europy

Badane witryny zagraniczne osiągnęły wyniki na poziomie 43-74%, natomiast polskie sklepy 35-70%. Uznać można zatem, że e-commerce’y rodzime nie odbiegają znacząco jakością od zagranicznych. Natomiast na pewno występują duże różnice użyteczności pomiędzy najlepszymi i najsłabszymi wyszukiwarkami. Zwycięzca rankingu spełnił 73,91% kryteriów, a wyszukiwarka będąca na ostatnim, 50 miejscu, 34,69%.

Brak korelacji pomiędzy wielkością sklepu a jakością wyszukiwarki

 

Mogłoby się wydawać, że i...

Artykuł jest dostępny dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałów.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy