Dołącz do czytelników
Brak wyników

Technologia

27 lutego 2019

Nowe narzędzie pozwalające e-wydawcom zarabiać łatwiej i więcej
optAd360 AI Engine

0 159


Polska firma optAd360 wprowadza innowacyjne narzędzie, które rozszerza możliwości zarabiania wydawcom internetowym na całym świecie. Może ono służyć wszystkim witrynom, niezależnie od ich wielkości.


Przez ostatni rok firma optAd360 pracowała intensywnie nad nowym, innowacyjnym narzędziem, które rozszerza możliwości wykorzystania powierzchni reklamowej przez wydawców, a zarazem jest przyjazne dla użytkowników i wartościowe na reklamodawców.

optAd360 AI Engine to autorskie rozwiązanie ułatwiające oraz zwiększające monetyzację powierzchni reklamowych. Główną ideą narzędzia jest dostarczanie reklam w oparciu o sztuczną inteligencję, analizę zachowań użytkowników i struktury treści serwisów internetowych. Dzięki samouczącemu się rozwiązaniu system może generować więcej wartościowych wyświetleń reklamowych, a przez to zarabia więcej.

Nowe narzędzie ocenia przestrzeń w witrynie w oparciu o zachowania użytkownika oraz strukturę treści i dzięki temu pokazuje reklamę tam gdzie użytkownik jest aktywny. Wydawca ma więc możliwość zagospodarowania niewykorzystanych dotąd miejsc nie pogarszając przy tym doświadczenia użytkownika. Sama implementacja narzędzia jest przy tym bardzo prosta i nie wymaga dodatkowych prac programistycznych.

Jarosław Wisłocki (Head of Programmatic Optimization w optAd360):
„Sam pomysł wziął się z obserwacji potrzeb reklamodawców oraz wydawców, dlatego stworzyliśmy narzędzie, które na nie odpowiada, a kluczowe pytania, które sobie postawiliśmy tworząc nasz AI Engine, to:

  • Jak zbudować idealną siatkę reklamową bez wysiłku po stronie Wydawcy?
  • Jak wykorzystać aktywność użytkownika w serwisie, żeby uzyskać wysoką widoczność reklam dzięki czemu reklamodawcy będą chcieli płacić więcej za CPM a to przełoży się na lepszy przychód dla Wydawcy?
  • Jak uzyskać równowagę pomiędzy zarobkami a komfortem użytkownika?

Nareszcie Wydawca może skupić się na tym co robi najlepiej – tj. tworzeniu atrakcyjnych treści w serwisie. Resztą zajmie się sztuczna inteligencja. I zrobi to szybciej, dokładniej i efektywniej niż człowiek. Wydawcy uzyskują dodatkowe przychody, a reklamodawcy widoczne odsłony i to wszystko za pomocą wklejenia na stronę tylko jednego kodu. Implementacja naszego narzędzia nie zabiera wydawcom więc żadnego dodatkowego czasu.”
 

optAd360 to wrocławska firma zajmująca się sprzedażą powierzchni reklamowej w modelu programmatic. Firma powstała na początku 2016 roku i szybko znalazła się wśród liderów polskiego rynku. Aktualnie działa w ponad 30 krajach, pracuje dla 1 500 serwisów internetowych i aplikacji mobilnych, monetyzując ponad 6 miliardów odsłon reklamowych miesięcznie.

Przypisy