Brak wyników

Analityka

16 marca 2020

Jak skrócić czas ładowania strony i poprawić SEO?

0 1654

Firma Yahoo zwiększyła ruch na stronie o 9% ,dzięki redukcji czasu potrzebnego na załadowanie witryny o 0.4 sekundy. Smart Furniture, amerykański gigant branży meblarskiej, po optymalizacji czasu ładowania strony, zanotował wzrost ruchu organicznego aż o 20%.

Szybkość ładowania jeszcze nigdy nie była tak istotna. Dzisiejszy konsument jest coraz mniej cierpliwy. Oczekuje natychmiastowego dostarczenia treści, bez zbędnego oczekiwania. To dlatego prędkość wczytywania strony stała się gorącym tematem ostatnich lat. Dotyka to szczególnie branżę sklepów internetowych, gdzie solidnie zbudowana witryna stanowi fundament zyskownego biznesu.

 

Czym dokładnie jest szybkość ładowania strony?

To parametr wskazujący jak długo użytkownik będzie czekał na wyświetlenie się treści strony. Czas ładowania liczony jest od momentu wejścia na witrynę do chwili, gdy cała jej treść zostanie załadowana. Im mniej czasu upłynie do etapu wyświetlenia treści, tym lepiej. Każdy dbający o klienta sklep internetowy dąży do zredukowania czasu ładowania do minimum. Płynie bowiem z tego rodzaju optymalizacji wiele korzyści.

Jednym z powodów dla których warto zainteresować się skróceniem czasu ładowania strony to wpływ na konwersje. Powolne strony cechują się słabą konwersją, natomiast szybkie konwertują lepiej. Dzisiejsi klienci są coraz bardziej niecierpliwi, i niechętnie czekają na ładowanie powolnej strony.

Efekt ten jest jeszcze mocniej dostrzegalny w przypadku użytkowników smartfonów. Urządzenia te potrzebują zazwyczaj więcej czasu na załadowanie witryny w porównaniu do komputerów. Wynika to niejednokrotnie z wolniejszego połączenia internetowego oraz ze słabszej mocy obliczeniowej, która również ma wpływ na czas ładowania. Ponadto, użytkownikom smartfonów zdarza się dokonywać zakupów w strefach o słabszym zasięgu telefonii komórkowej, co dodatkowo wpływa na wydłużenie czasu ładowania strony. Liczne badania pokazują, że istnieje korelacja pomiędzy czasem ładowania, a konwersją na sklepie. Wszystkie zgodnie dowodzą, że wydłużenie czasu potrzebnego na załadowanie to utrata konwersji.

Wpływ szybkości strony na pozycjonowanie (SEO)

Google już dawno temu zdało sobie sprawę, że czas ładowania to jeden z kluczowych czynników wpływających na komfort poruszania się po sklepie internetowym. Czy zdarzyło Ci się kiedyś wejść na określoną stronę i opuścić ją zanim jeszcze pokazało się cokolwiek na ekranie? Pewnie nie raz. Użytkownicy nie przepadają za takimi sklepami, a długi czas oczekiwania na załadowanie treści powoduje frustrację. Google dobrze zdaje sobie z tego sprawę – dlatego szybkość ładowania witryny widnieje już od dłuższego czasu na liście oficjalnych czynników wpływających na pozycjonowanie. Jeśli zatem dbasz o SEO, optymalizacja szybkości strony to jeden z elementów koniecznych do wdrożenia.

Wpływ szybkości strony na kampanie Google Ads

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, prawdopodobnie korzystasz z Google Ads. Pozycja Twojej reklamy, częstotliwość jej wyświetlania oraz stawka za kliknięcie determinowane są przez wiele czynników. Jednym z nich jest tak zwany wynik jakości. Im wyższy, tym lepiej. Na wynik jakości składa się kilka elementów, a jednym z nich jest szybkość strony. Jeżeli więc skrócisz czas ładowania, pomożesz również swoim kampaniom Google Ads osiągać lepsze wyniki.

Jak zbadać szybkość ładowania strony?

Jak już wiesz, Google zwraca szczególną uwagę na szybkość strony. W projekt przyspieszania stron internetowych zaangażowali się do tego stopnia, że stworzyli specjalne narzędzie do weryfikowania prędkości ładowania i diagnozowania elementów spowalniających witrynę. Narzędzie to nazywa się Google PageSpeed Insights i jest całkowicie darmowe. Wystarczy, że wkleisz adres URL swojej strony, a po chwili otrzymasz pełen raport na temat jej szybkości.

Drugim narzędziem do testowania szybkości strony jest GTmetrix. Działa analogicznie jak PageSpeed Insights, ale mierzy dodatkowo inne parametry. Warto zatem skorzystać z obu narzędzi, aby wyciągnąć stosowne wnioski.

Jak skrócić czas ładowania strony?

Wiemy już, że szybkość ładowania witryny w dzisiejszych czasach jest niezwykle istotna. Co zatem zrobić, aby strony Twojego sklepu internetowego wczytywały się szybciej?

Szybki hosting przede wszystkim

Pierwszym krokiem będzie zadbanie o odpowiedni hosting. Często przy wybieraniu firmy hostingowej nie zwracamy szczególnej uwagi na parametry serwerów, na których będą znajdować się pliki naszej strony. To powszechnie popełniany błąd. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, wa...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy