Brak wyników

Otwarty dostęp , Artykuł sponsorowany

30 lipca 2021

Jak promować sklep internetowy, aby przyciągnąć klientów?

49

Punktem wyjścia do osiągnięcia dużego ruchu i wysokiej sprzedaży w sieci jest dobrze zaprojektowany sklep – przyjazny i intuicyjny dla klientów. Jednak gwarantem osiągania wymienionych profitów jest marketing internetowy. Sprawdź, jak zoptymalizować sklep internetowy i jakie działania marketingowe podjąć, aby osiągał wielkie obroty i zyski.

Zadbaj o intuicyjność i przyjazność swojego sklepu dla użytkowników

Zanim rozpoczniesz promowanie swojego sklepu internetowego w sieci, zadbaj o jego intuicyjność i przyjazność. Przede wszystkim stwórz wygodną konstrukcję sklepu z wyraźnymi podziałami podstron. Zadbaj o możliwie prosty i intuicyjny interfejs. Pomoże Ci w tym wiele popularnych platform typu Shoper¸ Magento czy PrestaShop, które są dedykowane sklepom internetowym.

Pogrupuj następnie zakładki nie tylko na stronę firmową, blog czy ofertę, ale podziel usługi czy asortyment tematycznie. Twórz jasne i wyraźne nazwy katalogów typu „koszyk”, „łóżka dziecięce”, łóżka dla bliźniaków”, które intuicyjnie zostaną zrozumiane przez nowych klientów i stałych bywalców. Używaj nagłówków H1, H2 czy H3 w opisach produktów, artykułach na blogu czy podstronach informacyjnych do grupowania informacji – przejrzystość i czytelność.

Dzięki tego typu optymalizacjom sprawisz, że klienci szybko zrozumieją Twoją stronę. W ten sposób zyskasz sprzedaż nie tylko przez oferowane promocje, produkty czy usługi, ale także przez komfort i wygodę robienia zakupów.

Sklep już masz, a jak pozyskasz do niego klientów?

Zainwestuj w pozycjonowanie w Google - to naprawdę działa

W pierwszej kolejności zatrudnij ekspertów od SEO – agencję i zainwestuj w pozycjonowanie sklepu internetowego. Jak działa pozycjonowanie? Specjaliści wykonają audyt, z którego dowiedzą się, jaki rodzaj biznesu prowadzisz, jaka jest specyfika Twojej branży czy siła Twojej konkurencji. Stworzą na tym fundamencie strategię SEO dopasowaną do Twoich potrzeb i realizacji postawionych celów.

Profesjonalne SEO to ogromne wsparcie dla marketingu internetowego

W ramach działań pozycjonujących starannie dobiorą słowa kluczowe na podstawie analizy i odkryją, jakie intencje internautów się pod nimi kryją – zakupowe, informacyjne, nawigacyjne. Do tego zoptymalizują kod strony, pomogą stworzyć wartościowy content – treści na stronę czy chwytliwe publikacje sponsorowane.

Takie działania SEO przyniosą Ci duże profity, czyli:

  • wyższą pozycję Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania Google,
  • większą widoczność, a przez to większy ruch w sklepie,
  • podniesienie sprzedaży i zysków,
  • wzrost rozpoznawalności sklepu.

Poza pozycjonowaniem stron wykorzystaj działania marketingowe, które zalecą Ci specjaliści. Wzmocnij w ten sposób efekty pozycjonowania, zyskaj jeszcze więcej klientów i umacniaj relacje z nimi.

Więcej o procesie pozycjonowania sklepów dowiesz się pod adresemhttps://performancemedia.pl/oferta/pozycjonowanie-sklepow/

Bądź blisko klientów, prowadź kampanie na Facebooku

Nowych klientów przyciągniesz do sklepu poprzez reklamę na Facebooku. Dzięki Facebook Ads dotrzesz do wybranej grupy odbiorców według wybranych kryteriów. Mowa o przedziale wiekowym, wykształceniu, miejscu zamieszkania i wielu innych, jakie oferuje kreator reklamy. Dotarcie do nowych internautów to jedno, a budowanie bliskich relacji z nimi to drugie…

Poza dotarciem do grupy docelowej zainteresowanej bezpośrednio Twoją ofertą Facebook daje Ci możliwość nawiązywania ścisłych i stałych relacji z klientami. Przez tworzenie graficznych czy tekstowych postów doprowadzasz do komunikacji dwukierunkowej. Z jednej strony pozwalasz poznać swoje produkty czy brand, a z drugiej klienci komentują, zadają pytania czy opiniują zamieszczone posty.

Kampania Facebook Ads: https://performancemedia.pl/oferta/facebook-ads/

Taka zależność powoduje, że budujesz duży zasięg oddziaływania swojej marki, a do tego wierną społeczność. Tak pozyskany wartościowy ruch przekieruj do sklepu internetowego. Tam przekuj bliskie relacje z wiernymi fanami w sprzedaż.

Nawiąż współpracę z influencerami

Na tym nie przestawaj i zwiększaj wartościowy ruch organiczny (bezpłatny) z SEO czy pozyskany z mediów społecznościowych. Wpływaj również na pozytywne decyzje zakupowe konsumentów. Jak? W tym pomoże Ci influencer marketing. Polega on na nawiązaniu współpracy ze znanymi influencerami – osobami prowadzącymi blogi tematyczne, kanały na YouTube czy Instagram.

Zleć napisanie artykułu lub zamieść produkt w transmisji czy na zdjęciach. W tych nośnikach medialnych wykorzystaj formę lokowania produktu w neutralnym przekazie. Jeśli chcesz silniejszej promocji, zamów specjalny artykuł czy transmisję, które dotyczyć będą zalet albo rozwiązań problemów, jakie oferują Twoje produkty czy usługi.

Staraj się być jak najbliżej swoich klientów

Na wstępie zyskuje tutaj pozycjonowanie – rośnie pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google. Linki zamieszczone na popularnym blogu nie tylko kierują ruch na Twoją stronę, ale powodują przejęcie części „mocy” bloga i oddają ją Twojej stronie (tzw. link juce), co wpływa na jej pozycję w Google.

Przeczytaj więcej o usługach content marketingu: https://performancemedia.pl/oferta/content-marketing/

Oczywiście pozyskasz ogromny ruch pochodzący od fanów znanego blogera czy youtubera. Poza tym wierni fani są podatni na sugestie, rekomendacje swoich idoli, co zwiększy sprzedaż. Przez takie działania również budujesz rozpoznawalność i zaufanie do swojej marki.

Planuj promocje i atrakcyjne oferty dla klientów

Budowane sprzedaży i silnej marki sklepu internetowego zależy także od Ciebie. Postaraj się tworzyć promocje, nawet sezonowe, wyprzedaże czy stosować akcje marketingowe związane z ważnymi datami – święta etc.

Jednak nie zapominaj, że nawet najlepsze akcje promocyjne, konkursy czy wyprzedaże musi ktoś zobaczyć. W tym celu wykorzystaj reklamy w Google, czyli Google Ads. Dzięki narzędziu do kreowania reklam dokładnie zaplanujesz czas wyświetlania się banerów z Twoimi produktami czy usługami. Jak?

Stwórz akcje promocyjne na święta, z okazji ważnego dnia – taty, mamy, walentynek. Do tego ustal harmonogram – okres, w jakim będzie wyświetlała się reklama – godziny, dni. Tak właśnie trafisz na czas, gdy Twoi potencjalni klienci przebywają w sieci i dokonują zakupów na co dzień albo związanych z ważnym wydarzeniem.

Dzięki reklamom w Google dotrzesz do ogromnej rzeszy internautów oraz do wybranej grupy docelowej – zainteresowanej bezpośrednio Twoimi usługami czy produktami. W dodatku zrobisz to w idealnym momencie, wiążąc swoje produkty/usługi z dogodną porą dnia lub sezonową np.: Black Friday.

Na koniec pamiętaj, że jeśli nie poradzisz sobie samodzielnie z marketingiem internetowym, to mogą go zrealizować dla Ciebie specjaliści od pozycjonowania sklepów. Korzystając z usług agencji SEO oferującej dodatkowo wiele usług marketingowych, uzyskasz dobre efekty pozycjonowania – ruch i widoczność w Google, a do tego zyskasz rozpoznawalność marki i wysoką sprzedaż w sklepie internetowym.

 

Przypisy