Brak wyników

Inne

11 marca 2019

Co działa, a co nie działa e-sklepie?
Patenty sprzedawców na zdobycie klientów

0 1020


Pozycjonowanie. Promocja na Facebooku. Kampanie reklamowe. Promocje cenowe. Aukcje internetowe. Porównywarki cen. Ciekawa szata graficzna. Pisanie bloga. Współpraca z influencerami… Sposobów na przyciągnięcie klientów do e-sklepu jest tyle, że nie wiadomo, od czego zacząć. Oto metody, które zdaniem sprzedawców na platformie Shoper są najskuteczniejsze.


Internet sporo zmienił w naszym życiu, ale reguł prowadzenia biznesu nie wywrócił do góry nogami – taki wniosek płynie z opinii kilkuset właścicieli sklepów internetowych przebadanych na potrzeby raportu Shoper 2018 "Multiwyzwania. Zapytani, co ich zdaniem ma największe przełożenie na sprzedaż najczęściej (49 proc. odpowiedzi) wskazywali na systematyczne wzbogacanie oferty i obsługę klienta na wysokim poziomie. Czyli esencję handlu od tysięcy lat.

Pozostałe odpowiedzi sprzedawców dotyczą już jednak działań typowych dla XXI w. i specyfiki handlu w sieci. W ciekawy sposób pokazują, że branża e-commerce jest zgodna, co do tego, jakie metody działają, a jakie nie.

Raport pokazuje, że tylko 4 proc. sprzedawców nie prowadzi żadnych działań, aby przyciągnąć klientów do swojego sklepu. Zdecydowana większość stosuje ich cały szereg - od promocji na Facebooku po udział w targach. Za przekonaniem właścicieli o skuteczności niektórych metod stoi analiza z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi, często jest to po prostu intuicja. Jednak ich poparte doświadczeniem preferencje dają już pewną wskazówkę dla początkujących, jak rozwijać e-biznes.

Co działa?

Niemal połowa (46. proc sklepów) uważa, że skuteczna sprzedażowo jest reklama w sieci. Nieco mniej (41 proc.) dodaje działania w mediach społecznościowych. Te odpowiedzi uzupełniają się. Z innego pytania zadanego w badaniu wynika bowiem, że sklepy najchętniej prowadzą kampanie w sieci w największych mediach społecznościowych - na Facebooku i Instagramie, choć popularne są również Google Adwords. Właściciele sklepów wskazują również na prowadzenia atrakcyjnej polityki cenowej zdobywania rekomendacji od zadowolonych klientów i budowania wizerunku jako metody, które przynoszą sukces sprzedażowy.

- Wśród sprzedawców, którzy potrafią wykorzystać media społecznościowe do zdobywania klientów, warto zwrócić uwagę na sklep Natalii Knopek, która swoje kanały zbudowane wokół bloga Simplife.pl o jodze i zdrowym stylu życia w nienachalny sposób wykorzystuje do promocji nowego sklepu z biżuterią. Dobrze w social mediach czuje się też sklep Lata Kita z wysokiej jakości przysmakami dla psów, który na potrzeby Facebooka tworzy kreacje graficzne o atrakcyjnej i spójnej z marką formie. Klienta zdobywa się jednak tak naprawdę dopiero po pierwszym zakupie. Tę sztukę opanował m.in sklep Skład Prosty, który wysyła bardzo miłe i przemyślane e-maile transakcyjne, zostawiając kupującego z dobrym wrażeniem. Regularnie kupuję też w sklepie Męska Wyspa, który w ramach budowania relacji z klientem, dołącza próbki swoich kosmetyków. Obsługa jest bardzo mił...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy