Brak wyników

Zainspiruj się

24 kwietnia 2020

Moda na bycie eko, także w e-commerce

0 1058

Co łączy: odzież patriotyczną, płyty winylowe i ekologię? Niszowość. Do niedawna produkty z tych kategorii były trudne do zdobycia, szczególnie dla osób z małych miejscowości – kupowanie online zmieniło jednak i ten aspekt.

Świadomy konsument – to brzmi dumnie!

Dostępne dla każdego e-sklepy przyszły jako odpowiedź dla świadomego konsumenta – dzięki nim dostawcy mają szansę wyjść szeroko ze swoją ofertą a kupujący mogą nabyć produkty dotąd trudne do zdobycia. Największą dynamikę wzrostu widać w branży ekologicznej. Stoi za tym kilka czynników. Przede wszystkim wzrasta świadomość kupujących, którzy coraz częściej sięgają po artykuły naturalne i niemodyfikowane. Co więcej - zwracają uwagę też na opakowanie zakupionego przedmiotu i możliwość jego recyklingu. Na zmiany w branży e-handlu wpływają nie tylko nowe nawyki zakupowe konsumentów, ale także prawo międzynarodowe, które zobowiązuje e-sprzedawców do działań zmniejszających zużycie plastiku.

Zwróćmy uwagę, że w ostatnich latach wzrosła liczba sklepów oferujących ekologiczne produkty zarówno w branży spożywczej, jak i kosmetycznej. Wiele sklepów na ekopodejściu zbudowało swój biznes i uczyniło z niego atut. Zauważalne jest także działanie części e-sprzedawców, które polega na rozbudowaniu asortymentu swoich sklepów o sekcję eko. Dzięki czemu zwiększają swoje zasięgi o dodatkową grupę konsumentów. Jednak ekoprodukty to nie wszystko. Widoczna jest także zmiana w podejściu do wysyłek. W wielu sklepach możemy wybrać spośród dostępnych opcji też taką, która jest przygotowana zgodnie z zasadami „zero waste”. Wygląda na to, że podejście eko przestało być pustym frazesem a przekłada się na realne działania wynikające z determinacji uczestników rynku i zmieniającego się prawa.

Ekoprodukty w e-sklepach

Według danych ze sklepów internetowych Shoper, rynek produktów w tej kategorii rośnie od kilku już lat na poziomie ok. 10-20% rocznie. Wśród e-biznesów działających w nurcie eko są zarówno producenci jak i dystrybutorzy gotowych rozwiązań.

Ekologia stoi u podstaw wielu biznesów.

Przykładem ekosklepu, w którym istotny jest odpowiedni dobór asortymentu jest ten prowadzony przez Jolę Baszko; właścicielka, postanowiła na dwa elementy. Przede wszystkim produkty w jej sklepie muszą mieć prosty skład, a ich opakowania powinny być wielorazowe lub biodegradowalne. Na pierwszy rzut oka takie podejście wydaje się niemożliwe w realizacji. Jednak przeglądając ofertę sklepu wiemy, że się udaje. Sama właścicielka przyznaje, że do takiego działania zainspirowali ją klienci, którzy zasady „zero waste”, ekologii przenoszą na codzienny grunt - więc i jej działanie biznesowe, jak i prywatne jest zgodne z tym trendem.

- Cały czas staram się dbać o balans między prowadzeniem sklepu, dbaniem o jakość i naturalność produktów, ograniczaniem plastiku, a poczuciem sprawczości jakie mi to daje - możemy przeczytać na stronie sklepu.

O tym, że zamienniki dla plastiku już istnieją i można śmiało z nich korzystać przekonać się można odwiedzając e-sklep Karoliny i Filipa. W jego asortymencie znajdują się m.in. bambusowe patyczki do uszu, biodegradowalne sztućce oraz butelki zaprojektowane z myślą o wielorazowym użytku.

-Ten sklep, jego...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy