Dołącz do czytelników
Brak wyników

Technologia

2 września 2019

NR 7 (Sierpień 2019)

Sprytne kreacje e-sklepów – co można zyskać dzięki modelowi SaaS?

0 26

Przy wsparciu agencji webowej możesz postawić sklep internetowy od zera, na zamówienie albo do już działającego dodać niestandardowe funkcje. Ich programiści coraz chętniej wykorzystują model SaaS. Platforma sprzedażowa odpowiada w nim za sprawne funkcjonowanie sklepu, więc można skupić się na dobrych kreacjach. Oto kilka najciekawszych projektów ostatnich miesięcy.

Z danych Bisnode Polska wynika, że w polskim internecie działa już ponad 30 tysięcy sklepów. Strategii używanych do przebicia się w tym tłumie jest co najmniej kilka. Jeśli jesteś początkującym sprzedawcą i prowadzisz mały jeszcze biznes, trudno będzie Ci się oprzeć pokusie zaistnienia na rynku dzięki niskim cenom. Gdy nabierzesz biegłości w temacie, zaczniesz inwestować w pozycjonowanie strony i kampanie reklamowe lub intensywnie wykorzystasz media społecznościowe do promocji. 
Załóżmy, że stałeś się już większym graczem albo startujesz od razu z uprzywilejowanej pozycji, wprowadzasz do świata e-commerce markę o pewnej renomie i wypróbowałeś wszystkie powyższe metody. Zdajesz sobie zapewne sprawę, że przy dużej konkurencji takie działania mogą nie wystarczyć. Powinieneś wrócić do sedna biznesu i postawić na usprawnienie procesu zakupowego. Twój sklep musi oferować klientom coś więcej i wykorzystywać interaktywny potencjał e-zakupów. Wbrew obiegowej opinii nie wymaga to zaangażowania sztabu programistów do stworzenia serwisu zakupowego od zera. SaaS (Software as a Service – oprogramowanie jako usługa) okazuje się nie tylko rozwiązaniem dobrym do szybkiego startu z e-sklepem, ale sprawdza się też przy zaawansowanych zadaniach. 

Oferuj więcej niż zwykły sklep

Dowodem możliwości modelu SaaS są niedawne wdrożenia Mamezi Studio wykorzystujące możliwości usługi Shoper Premium. Jedną z funkcji, która potrafi znacznie podnieść atrakcyjność sklepu w oczach klientów – niezależnie od branży, w której działasz – jest konfigurator. To aplikacja, która rozszerza standardową ofertę o możliwość stworzenia produktu dostosowanego do własnych potrzeb. Stosowana jest w takich branżach, gdzie klienci cenią sobie możliwość personalizacji produktu: w celu podkreślenia własnego stylu – jak odzieżowa (np. własny napis na koszulce), z przyczyn praktycznych – jak meblowa (wymiary regału dopasowane do ilości miejsca w pokoju), z powodu ograniczeń budżetowych – jak motoryzacyjna (auto o różnych parametrach silnika).
Wśród niedawnych konfiguratorów przygotowanych przez Mamezi znajdziemy m.in. narzędzie do „pokolorowania” własnej sofy stworzone dla sklepu Vero.pl. Rozwiązanie to pozwala na wybór materiału na pokrycie bazy, boków i poduszek z palety barw i na bieżąco pokazuje wpływ tych decyzji na cenę produktu (rys. 1).
Jeszcze więcej możliwości do wyboru mają osoby, które postanowią „stworzyć” swoje łóżko w sklepie Meblemagnat.pl. Kon...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy