Dołącz do czytelników
Brak wyników

Inne

8 marca 2019

Jakie strategie rozwoju muszą przyjmować przewoźnicy, aby obsługiwać dynamiczny sektor e-commerce?

180

Wartość rynku e-commerce w Polsce oceniana jest na ok. 50 mld zł przy stałej tendencji wzro-stowej ocenianej na 20%-25% rok do roku. W sieci handlują już wszyscy – od gigantów po pojedynczych internautów. Ocenia się, że zakupów online w Polsce dokonuje więcej niż co drugi internauta, czyli może być to około 18 milionów osób.

E-commerce w Polsce to około 5% handlu detalicznego – dlatego rzeczą naturalną jest to, że rośnie również popyt na usługi logistyczne dedykowane obsłudze tego sektora. To zaś oznacza konieczność rozwoju po stronie operatorów logistycznych i rozwoju całego sektora usług KEP. Dynamiczny rozwój branży e-commerce powoduje, że strategiczne decyzje w zakresie obsługi e-handlu nie dokonują się już więc na zasadzie: obsługujemy ten sektor czy z niego rezygnujemy, ale: jakich zmian i inwestycji musimy dokonać w firmie, jak bardzo musi się nasza firma zmienić, aby właściwie obsłużyć klientów i odbiorców z sektora e-commerce.

Ten segment rynku stał się bardzo wymagający, a firmy obsługujące go muszą nauczyć się działać – przy takiej dynamice rozwoju – w zupełnie innej skali niż jeszcze kilka lat temu.

Firma Geis, która na rynek polski weszła dopiero w roku 2015, bardzo szybko zorientowała się wrosnących wymaganiach sektora e-commerce w Polsce. Przez ten czas inwestowała i nadal mocno inwestuje – zarówno w sieć dystrybucyjną (terminale, indywidualne punkty odbioru), tak aby być jak najbliżej klienta, ale również w odpowiednio dostosowane rozwiązania IT (integrujące znadawcami towarów), systemy awizacji dostaw, rozliczania pobrań, zwrotów towarów, obsługi posprzedażowej (zarówno nadawcy, jak iodbiorcy towaru) itd. Obecnie firma Geis jest wpełni gotowa do profesjonalnej obsługi zleceń e-commerce na rynku polskim, i bacznie przygląda się na co dzień wciąż rosnącym wymaganiom tego rynku, i pojawiającym się jego nowym potrzebom, tak aby zawsze móc zaoferować klientom i ich odbiorcom nowoczesne usługi w wysokiej jakości.

Przypisy