Brak wyników

Artykuł sponsorowany , Polecamy

4 stycznia 2024

Inwestycje na start sklepu internetowego – jak je sfinansować?

0 1632

Prowadzenie sklepu internetowego może być dobrym pomysłem na biznes, który zapewnia wysokie dochody. Pozwala dotrzeć ze swoją ofertą do wielu klientów – z całej Polski, a nawet za granicą. Przedsiębiorca może prowadzić działalność w sposób zdalny, bez potrzeby posiadania własnego magazynu. Dzięki temu minimalizuje koszty.

O czym pamiętać przed założeniem sklepu online?

Aby założyć sklep internetowy, należy najpierw zarejestrować firmę. Możesz wybrać jednoosobową działalność gospodarczą, która jest najprostszą formą prowadzenia biznesu. Inne możliwe rozwiązanie to rejestracja spółki – z wyłączeniem spółki partnerskiej. Aby zgłosić działalność, należy podać numer PKD 47.91.Z, który odpowiada sprzedaży detalicznej prowadzonej przez internet.

Upewnij się, czy sprzedaż online określonych produktów nie wymaga uzyskania atestów, koncesji czy zezwoleń. Przedsiębiorca powinien również spełnić obowiązki informacyjne, związane m.in. z ochroną danych osobowych klientów, a także regulaminem płatności, dostawy czy zgłaszania reklamacji.

Jakie inwestycje będą potrzebne?

Aby prowadzić sklep internetowy, trzeba zainwestować w odpowiedni sprzęt i oprogramowanie. Przedsiębiorca potrzebuje zwłaszcza wydajnego sprzętu IT, w tym komputera, monitora, drukarki, skanera i smartfona. Niezbędne jest także oprogramowanie sklepu internetowego. Można zlecić usługę jego stworzenia od podstaw przez programistę, a także skorzystać z gotowych rozwiązań, np. bezpłatnego skryptu open-source lub dzierżawy sklepu online na platformie chmurowej. Przedsiębiorca ponosi także bieżące koszty prowadzenia sklepu – w tym opłacania hostingu, domeny oraz reklamy.

Z prowadzeniem sklepu online wiąże się również potrzeba magazynowania produktów. Możesz zainwestować we własny magazyn lub wynająć przestrzeń magazynową. Innym rozwiązaniem jest dropshipping – usługa, w ramach której magazynowaniem i wysyłką towarów do klientów zajmuje się hurtownia. Warto też zainwestować w wyposażenie biura – przydać mogą się zwłaszcza ergonomiczny fotel i biurko.

Jak korzystnie sfinansować inwestycje na start sklepu internetowego?

Aby sfinansować niezbędne inwestycje, nie musisz wydawać jednorazowo sporej kwoty gotówki i zamrażać kapitału. Możesz skorzystać z zewnętrznych źródeł finansowania – do wyboru masz m.in. leasing, kredyt, pożyczkę leasingową lub dofinansowanie.

Najłatwiej dostępny dla nowych firm jest leasing – od pierwszego dnia działalności w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych. Ta forma finansowania pozwala korzystać z przedmiotu na zasadach dzierżawy – w zamian za comiesięczne raty. W ofercie firm leasingowych dla sklepów internetowych znajduje się leasing komputerów, a także pozostałego sprzętu IT i oprogramowania. Okres finansowania dostosujesz do potrzeb swojej firmy – może on wynieść maksymalnie 36 miesięcy. Nie musisz wnosić wkładu własnego. Jeśli umowa leasingu dobiegnie końca i uregulujesz wszystkie zobowiązania, zyskasz możliwość korzystnego wykupu na własność. Będziesz mógł także zwrócić przedmiot firmie leasingowej i wymienić go na nowy – np. komputer o jeszcze lepszych parametrach.

Jeśli chcesz od razu otrzymać przedmiot na własność, możesz sfinansować go za pomocą kredytu lub pożyczki leasingowej. Kredyt jest trudniej dostępny dla nowych firm, ponieważ banki wymagają odpowiednio długiej historii kredytowej. Jeszcze inną opcją są dofinansowania – np. z programów unijnych lub urzędu pracy. Aby otrzymać pieniądze na sfinansowanie inwestycji, musisz napisać biznesplan i zapewnić zabezpieczenie umowy, np. w formie poręczenia czy blokady środków na lokacie. Warto też zaprezentować swój pomysł biznesowy na platformie crowdfundingowej, aby pozyskać kapitał od wielu inwestorów w modelu finansowania społecznościowego.

Przypisy