Brak wyników

Zainspiruj się

3 września 2019

NR 7 (Sierpień 2019)

Poza szablonem – ciekawe karty produktów w e-sklepach

0 1162

Jak przekonać klienta do zakupów u Ciebie? Jak zmotywować go do kupna tego właśnie konkretnego produktu? Sposobów może być wiele, a w tym artykule zaprezentuję Ci najciekawsze pomysły na zawartość stron produktów w sklepach internetowych. Przykłady mogą być inspiracją do wprowadzenia ulepszeń w Twoim e-sklepie, co przełoży się wzrost zaufania klienta i wzrost konwersji.

W e-commerce doszliśmy już do momentu, w którym darmowa dostawa czy bezproblemowy zwrot są na porządku dziennym i rzadko stanowią przewagę konkurencyjną. Z tego powodu coraz częściej skupiamy się na szeroko rozumianym UX (User Experience). Testujemy więc różne ułożenie produktów na stronie kategorii, usprawniamy nawigację, a także rozbudowujemy karty produktów o informacje, które ułatwią klientom podjęcie decyzji zakupowych. Mam tu na myśli koszty wysyłki, częste pytania dotyczące danego produktu czy USP (Unique Selling Proposition, unikalna propozycja sprzedaży, czyli to, co wyróżnia Cię na tle konkurencji). Jednak nie tym zachęcimy klientów, którzy nie są przekonani do zakupów bez dotknięcia i zobaczenia produktu na żywo. 
Jak podaje opublikowany w czerwcu raport Gemius i e-Izby „E-commerce w Polsce 2019”, aż 37% badanych nie kupuje w internecie właśnie dlatego, że chce obejrzeć produkt przed zakupem. Jest to też główna przyczyna nabywania produktów wyłącznie w sklepach stacjonarnych. Z tego problemu zdają sobie sprawę niektóre e-sklepy i dlatego wzbogacają karty oraz opisy produktów, aby jak najdokładniej je zaprezentować, zastąpić fizyczny kontakt z nimi, a także rozwiać wszelkie wątpliwości, o które zapytalibyśmy sprzedawcę w sklepie stacjonarnym. Poznajmy zatem przykłady interesujących kart produktów w e-sklepach wyróżniających się na tle konkurencji.

Decathlon.pl – krótkie filmiki mówią wszystko

Strony produktów Decathlon zasługują na uwagę z powodu bogactwa udostępnianych informacji o produkcie przy jednoczesnym zachowaniu przyjemnej dla oka lekkości i przejrzystości. 

Mimo licznych ikonek, elementów graficznych i sporej ilości tekstu, strona nie przytłacza i jest bardzo czytelna. Twoją uwagę pragnę skierować jednak na zamieszczone tam filmy. 
Na stronie e-sklepu Decathlon znajdziesz film, prezentujący historię powstawania roweru w wersji skróconej do kilkudziesięciu sekund, uwzględniający wszelkie detale procesu. Pozwala on zobaczyć, jak wygląda ścieżka produkcji – od projektu aż do gotowego wyrobu.
 

Rys. 1. Film, pokazujący jak powstaje rower – //bit.ly/2XRgBIf


 W przypadku odzieży sportowej ważne są szczegóły – kieszonki, dodatkowe ocieplenie, wytrzymałość materiału czy ich funkcjonalność. Te informacje odkryjesz właśnie na krótkich filmikach, zamieszczonych w opisach poszczególnych ubrań. 
 

Rys. 2. Film prezentujący wszystkie detale bryczesów – //bit.ly/2LpB8C3


Pasjonatów sportu, adrenaliny i emocji filmy prezentujące „produkty w akcji” mogą przekonać do zakupów. 
 

Rys. 3. Film przedstawiający zastosowanie kurtki żeglarskiej – //bit.ly/2YWYTEu


Równie przydatne są filmy poradnikowe. Sugerują one, na co zwracać uwagę przy wyborze konkretnego produktu, i pomagają podjąć decyzję zakupową. Wskazują też, czym różnią się poszczególne modele, i doradzają, jak wybrać najlepszy model. Decathlon przygotował m.in. film, który podpowiada, na co zwracać uwagę przy zakupie śpiworu.
 

Rys. 4. Film poradnikowy – //bit.ly/2Gc2Aik


Luxyhair.com – spośród setek recenzji wyszukaj właściwą dla Ciebie 

W sklepach oferujących wyspecjalizowane produkty i posiadających wiele wariantów, wybór jednego konkretnego jest często wyzwaniem. Ich zakup wymaga poznania różnych opcji i wyboru jednej, dlatego klienci chętnie dzielą się swoimi wskazówkami i radami. W tego typu sklepach sekcja z recenzjami klientów zamienia się w coś w rodzaju miniforum, gdzie użytkownicy dyskutują, doradzają sobie i pomagają. 
Jeśli jednak wypowiedzi – recenzji, pytań, odpowiedzi – jest dużo, można się pogubić, a przeczytanie ich wszystkich może być bardzo czasochłonnym zadaniem. Świetne rozwiązanie wprowadził sklep Luxyhair.com. Jest nim możliwość wyszukiwania, filtrowania i sortowania recenzji oraz pytań klientów. Dzięki temu osoby szukające odpowiedzi na swoje pytanie lub opinii o konkretnym wariancie (w tym przypadku o sztucznych włosach) mogą szybko znaleźć interesujące ich recenzje. Co ciekawe, możliwe jest też wyfiltrowanie np. tylko tych opinii, które posiadają zdjęcie.
 

Rys. 5. Funkcja filtrowania i sortowania recenzji produktów – sklep Luxyhair.com


Dodając recenzję, klientka musi wypełnić kilka dodatkowych pól, takich jak grubość i długość włosów, a także wiek. Pozostałe cechy włosów, po których można sortować i filtrować recenzje, są wyszukiwane za pomocą słów kluczowych w treści opinii oraz mechanizmu obecnego w module. Dzięki temu podczas dodawania opinii klientka nie jest odstraszana liczbą pól do odznaczenia.

Bellroy.com – porównaj wielkość przedmiotu z tymi, które masz w domu

Największą bolączką e-commerce, a raczej jedną z głównych barier powstrzymujących ludzi przed zakupami online, jest brak możliwości wzięcia produktu do ręki i obejrzenia go z bliska. Nie zawsze jest nam łatwo wyobrazić sobie wielkość oglądanej w e-sklepie rzeczy, a nawet najlepszy opis nie zastąpi sprawdzenia faktury materiału palcami dłoni. Jednak są sklepy, które wychodzą naprzeciw klientom i starają się jak najlepiej wynagrodzić im brak możliwości obejrzenia przedmiotu na żywo. Przykładem jest Bellroy.com, sklep z galanterią skórzaną. Oprócz bogatej galerii zdjęć pokazujących portfele z różnych perspektyw, wiele kart posiada także film, na którym dokładnie widać, jak produkty wyglądają w użyciu, ile mają przegródek i co w nich zmieścimy. Dodatkowo rewelacyjną funkcją jest size comparision tool – narzędzie pozwalające porównać wielkość portfela z innymi przedmiotami, których wielkość możemy znać – np. z różnymi modelami iPhone’a, kluczami, złożonym na pół dwudziestodolarowym banknotem. W ten sposób o wiele łatwiej wyobrazić sobie wielkość portfela niż w przypadku, gdy widzimy same wymiary podane w centymetrach.
 

Rys. 6. Zdjęcie pokazujące, co dokładnie zmieści portfel – sklep Bellroy.com

 

Rys. 7. Narzędzie, pozwalające porównać wielkość portfela z innymi
przedmiotami – sklep Bellroy.com


Clourpop.com – dopasuj kolor pomadki do karnacji

Zakup kosmetyków kolorowych to często bardzo czasochłonne zajęcie. Nie dosyć, że wybór koloru może p...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy

    Agata Chmielewska

    achmielewska.com 
    e-commerce & on-line marketing consultant

    Od 11 lat związana z e-commerce. Swoje doświadczenie zdobywała w pracy zarówno po stronie klienta, jak i agencji, współpracując m.in. z takimi firmami jak Praktiker, Willsoor, LokalnyRolnik.pl czy SuperKoszyk.pl. Wciąż się uczy i uwielbia dzielić się zdobytą wiedzą oraz doświadczeniem. Po pracy zapalona blogerka, która edukuje na www.achmielewska.com i prowadzi podcast FIRMA ON-LINE.