Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności ze świata e-commerce

3 września 2019

NR 7 (Sierpień 2019)

News

Gemius dla e-commerce: Zakupy w internecie coraz popularniejsze

Raport „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”, przygotowany przez Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej, po raz siódmy prześwietla polski rynek e-handlu oraz preferencje, zwyczaje i motywacje e-konsumentów. Wyniki tegorocznego badania dowodzą, że Polacy kupują coraz więcej online, a na zakupach najbardziej cenią sobie komfort i elastyczność. Odsetek internautów kupujących online rośnie z roku na rok coraz bardziej dynamicznie. Zakupy w internecie w opinii Polaków stają się także znacznie łatwiejsze i wygodniejsze, a sklepy internetowe oferują jeszcze więcej produktów niż sklepy stacjonarne. Coraz częściej decydujemy się także na zakupy mobilne – aż 61% z nas zapełnia koszyki za pomocą smartfonów. Numerem jeden, ale z tendencją spadkową (obecnie 74%, w 2018 r. – 82%), wciąż jest jednak laptop. Okazuje się, że e-konsumenci to nie tylko ludzie młodzi, ale także seniorzy. Stanowią oni już 25% klientów sklepów internetowych. E-zakupy niezmiennie pozostają domeną osób z przynajmniej średnim wykształceniem (72%), mieszkających w miastach do 200 tys. mieszkańców (45%).

Zobacz cały raport: //bit.ly/2KH8iLI 

Poczta Polska i SwipBox uruchamiają 200 nowych automatów paczkowych

Poczta Polska we współpracy ze SwipBox oddała do użytku pierwsze automaty paczkowe w Warszawie. Do końca października tego roku w całej Polsce będzie działało 200 tego typu maszyn. Samoobsługowe urządzenia dołączą do sieci Odbiór w Punkcie, dzięki czemu klienci Poczty Polskiej sami decydują, gdzie i kiedy odbiorą swoją przesyłkę. Automaty paczkowe Poczty Polskiej znajdą się w wydzielonych strefach dostępnych całodobowo w placówkach pocztowych oraz w sklepach Biedronka. Do końca sierpnia zostanie uruchomionych co najmniej 100 takich maszyn, a pozostałe 100 ma być oddane do użytku do końca października, czyli jeszcze przed świątecznym szczytem paczkowym.
Wraz z rozwojem e-commerce zmieniają się preferencje i przyzwyczajenia Polaków w zakresie sposobu dostawy przesyłek na korzyść automatów samoobsługowych i punktów odbioru. Z danych Poczty wynika, że blisko 25% paczek w 2018 roku było odebranych przez klientów w sieci punktów odbioru. 

Amazon zostaje kurierem

Amazon wchodzi na rynek usług kurierskich w Stanach Zjednoczonych i w Europie Zachodniej. W Austrii uruchomił już własną usługę dostawy paczek, co wywołało falę negatywnych komentarzy. Dlaczego? Z rynku wycofał się DHL – właśnie w związku z nowo powstałą konkurencją. Podobnej sytuacji boją się operatorzy w każdym państwie, w którym operuje Amazon. 
Siłę Amazona pokazuje skala, z jaką firma atakuje nowy rynek. Spółka zakupiła ostatnio 20 tys. samochodów dostawczych. Mają one posłużyć do rozwoju własnych usług...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy